06 decembrie 2016

inca un tablou electric schimbat

pe repede , postare, ca nu prea am stare de scris...

inca o data,  aceasta postare este informativa , adica nu descrie exact toti pasii pe care trebuie sa ii faci pt a schimba un tablou de sigurante. de asemenea , fiecare instalatie electrica (a unei case sau etc) are particularitatile ei , si se dimensioneaza corespunzator in functie de consumatori , tensiune, utilizare etc . mai pe intelesul tuturor , un medicament care iti face bine tie , nu ii face neaparat bine si altuia. (medicamenteee !!! ) 

 

DISCLAIMAR:  NU TE APUCA DE ASA CEVA, DECAT DACA STII EXACT CE FACI. CURENTUL ELECTRIC TE POATE OMORI PE LOC, DAR DACA NU MORI, POTI RAMANE IMPOTENT :) (haha ce am bagat-o pe asta) MARE GRIJA CU CURENTUL ELECTRIC , PT CA POTI SA MORI , ELECTROCUTAT , IN TIMP CE ARZI IN FLACARI GALBENE. ESTE PREFERABIL SA FACA POC SIGURANTA , DECAT SA FACA POC ALTCEVA, SAU SA SE INCINGA , CINE STIE CE CIRCUIT ELECTRIC. 

DACA HABAR NU AI DE CURENTUL ELECTRIC SI NICI SA LEGI DOUA FIRE , DOAR CITESTE, NU TE APUCA DE NIMIC .  (am avut un coleg de liceu , care a legat doua fire de curent , intre ele , torsadandu-le , si apoi punandu-le asa legate intre ele , pe tzumburusul de la fasungul unui bec de 220 volti. apoi a izolat bine de tot , toata chestia , si ne-a zis ca gata putem sa alimentam firele de la vestiar , ca a izolat legaturile. este evident ce s-a intamplat: noi tot credeam ca e un scurt pe traseu pe fir pe undeva, si am stat toti o zi intreaga sa vedem de ce explodeaza de fiecare data siguranta. pana am ajuns la bec si am desfacut izolatia. era sa il batem cu becul in cap....)


tablou electric de tip vechi, cu sigurante de cand lumea, cu fire care sfaraiau pe circuitele de priza,
si socluri care abia se mai tineau...

8 bucati , 4 pe nul ,  4 pe faza.
lumina , prize etc...

ce mi s-a parut amuzant, a fost ca am pus in functiune tot blocul pe parte administrativa pe persoana fizica, pt ca panourile de sigurante si contoare aveau 2 lacate.

dupa ce am vb in engleza de m-au durut mainile cu un strainez, de la un apartament care figura cu nr. ca aflanduse cheile de la lacate acolo,  eu fiind cu statia de emisie in mana, dar folosind-o pe post de lanterna, (ca are o mini lanterna statia) , "alien-foreign-citizen" crezand ca la el e vreo problema, am reusit sa dau de admin-ul blocului.
apoi stupefactie! nici adminul nu stia de cheile de la tablou. ne uitam amandoi ca 2 maimute, cand adminul a tras de un lacat. tzac! era deschis. amandoua erau de forma... pfoai. eu om cinstit, daca am vazut ca sunt lacate, la ce sa trag de ele?? adica nici o sec nu mi-a trecut prin cap sa trag de lacate :)))) (nu ca nu as fi putut sa le deschid cu o bucatica de doza de al. de cola, intr-o sec :)))) hahahah )

deci da.

mai departe e simplu: am defrisat tot tabloul vechi, si l-am montat pe ala nou. cu 4 bipolare , de 10 , 10 , 20 si 25. gata. problem solved.

stiu ca pare simplu, dar e doar o aparenta. dupa cum imi zicea cineva mai demult... "si tu stii sa conduci o masina... dar nu esti profesionist. imi zicea , si eu stiu in teorie ce faci tu acolo, dar una e una, si alta e alta...practic."
asadar , stiu exact ca cine nu se pricepe, tot la mine o sa apeleze :)))) si chiar cine se pricepe "umpic" , pt siguranta, tot la mine apeleaza...chiar daca stie teoretic...










daca vrei sa mai vezi, gen "tablouri electrice", mai am cateva aici...

http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2015/11/schimbare-tablou-de-sigurante.html

sau unu mega complicat...

http://radiofarafiltru.blogspot.ro/2016/03/tablou-electric-cu-caputzu.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu