08 mai 2012

a venit vara - sa facem fotografii !!!

Da este vara. nu mai puteam cu atata frig... inca din iarna imi propusesem sa fac 5738293 de poze intr un camp de rapita . saptamana trecuta ma plimbasem cu motorul pe niste coclauri cu rapita pe la tara . si am zis : aici trebuie sa fac poze . model aveam ,vorbisem inca din iarna cu Sasha sa facem la vara poze in lanul de rapita . locatia nu e secreta , este pe un drum spre orasul Manastirea , in zona orasului Oltenita. acolo sunt super peisaje pt fotografie . o sa pun mai jos cateva poze din "culisele" sesiunii foto .
la un moment dat a aparut ca din pamant un catelus ...cu un chef de joaca foarte mare. ce m a impresionat, ca era lihnit de sete si de foame ,el totusi avea chef de joaca si se gudura pe langa noi ... i a dat Sasha sa bea niste apa si , chipsuri , Lays cu ceapa :)) in fine o poza face cat 1000 de cuvinte ,o sa pun mai jos cateva.... urmeaza sa developez si doua filme a cate 36 de pozitii ,facute cu un aparat Praktica MTL3 si un Smena 4 , sunt curios cum au iesit acele fotografii...
aici imi arata Sasha ca "atat" de mare este o chestie care zboara pe langa baraca aia, era o giga-mega viespe ,sau nu stiu exact ce era, dar chestia e ca erau mai multe/multi buzguloi d'aia...
aici sunt cele mai bune fotografii , editate ALBUM FOTO SUMMER SESSION - BEST OF iar aici este albumul cu fotografiile needitate , o selectie de 200 cadre ,cat permite facebook-ul ALBUM FOTO SELECTIE 200 CADRE - FOTOGRAFII NEEDITATE
de veghe in lanul de secara...

23 aprilie 2012

filmari tura cu motorul la tzara

sambata si duminica , 21-22 aprilie 2012 super frumos afara , zic clar vreme de o tura la tara zis si facut , sus pe motor . am oprit la lukoil ,am umplut ochi rezervorul cu benzinica , si forja. drumul super misto , nu a fost deloc aglomerat la ducere, spre Oltenita. la intoarcere a fost un pic aglomerat , dar nu cine stie ce. am mers lejereanu 60 in localitati, 100 - 110 in afara. pe o singura portiune i am dat 130 ...si acolo era soseaua super nasoala :))) mai jos sunt filmarile in timp real , dar sunt splitate in 2 pt ca asa face gopro-ul cand ajunge la 2 giga si ceva pe fisier. la un moment dat se vede si radarul pe filmare , pe youtube apar si niste timpi pe care i am scos eu de pe filmare. iata si filmarile: am facut si cateva poze si la intoarcere am beut un capshino la mol la autostrada , miam miam ...

27 ianuarie 2012

Cea mai aspră iarnă din istorie care a încremenit întreaga ţară

„Marele Viscol" a încremenit Bucureştiul şi întreaga Românie. Cea mai grea iarnă din secolul XX prin care au trecut românii a fost în urmă cu 58 de ani. Stratul de zăpadă ajunsese până la cinci metri înălţime în sud-estul ţării.






În dimineaţa zilei de 3 feburarie 1954, bucureştenii s-au trezit prizonieri în propriile case. „Ne-am dat seama că era zăpadă mare pentru că înăuntru era întuneric, iar geamurile erau albe. Am încercat să ieşim, dar nu s-au deschis nici ferestrele, nici uşile!", a declarat pentru „Adevărul“ Dan Antoniu , cercetător istoric în domeniul aeronautic.


„Marele Viscol" a încremenit Bucureştiul şi întreaga Românie. Cea mai grea iarnă din secolul XX prin care au trecut românii a fost în urmă cu 58 de ani. Stratul de zăpadă ajunsese până la cinci metri înălţime în sud-estul ţării.

Tramvaiele au rămas înţepenite zile întregi, după care a fost săpat un tunel pentru a putea înainta









În dimineaţa zilei de 3 feburarie 1954, bucureştenii s-au trezit prizonieri în propriile case. „Ne-am dat seama că era zăpadă mare pentru că înăuntru era întuneric, iar geamurile erau albe. Am încercat să ieşim, dar nu s-au deschis nici ferestrele, nici uşile!", a declarat pentru „Adevărul“ Dan Antoniu , cercetător istoric în domeniul aeronautic.„Zăpada depăşise înălţimea casei, cred că erau vreo 3-4 metri, dar erau şi zone unde omătul era mai mare, peste cinci metri", şi-a mai amintit bucureşteanul. Prin dreptul uşii pe care au reuşit să o deschidă, fiindcă se deschidea în interior, au început să-şi facă un tunel de ieşire, oblic, la 45 de grade, săpând prin omăt, până când au ajuns în dreptul străzii. Pentru că riscau să moară de foame şi de frig în case, românii s-au mobilizat pentru a îndepărta „munţii“ de zăpadă. Au săpat un tunel prin nămeţi, au cărat zăpada cu căruţele până în Dâmboviţa, până când stratul s-a mai micşorat. A intervenit şi armata care şi-a scos tancurile pentru că oamenii riscau să se răstoarne. prin zăpada nebătătorită.Maşini le au fost acoperite de troiene, iar unele au fost strivite de şenile. S-au stabilit chiar reguli, care au fost transmise tututor prin intermediul ziarelor şi radioului. „În primă urgenţă se curăţă partea carosabilă a străzii, iar pe cele cu tramvaie se va degaja întâi pe partea cu cele două linii de transport şi câte un metru în plus, pe stânga şi pe dreapta", era una dintre indicaţii. Oamenii trebuiau să strângă zăpada din interiorul curţilor astfel încât să degajeze zidurile caselor. Zăpada era obligatoriu depozitată doar pe scuaruri şi pe terenurile virane. „Este interzis a se arunca zăpada în gurile de canal, precum şi a scoate zăpada din curţi în stradă şi nu se va depozita pe partea carosabilă!", mai spunea una dintre reguli.

Agitatorii scoteau oamenii în stradă

Mii de militari, înarmaţi cu lopeţi, au lucrat zi şi noapte pentru a elibera străzile. S-au format chiar echipe de agitatori care să meargă prin toate sectoarele şi să scoată oamenii la deszăpezire.

„Scînteia": „Toate forţele pentru înlăturarea urmărilor viscolului!"

Primele maşini speciale de deszăpezire din Capitală au fost aduse imediat după Marele Viscol din februarie 1954, de la o uzină din URSS, titrează „Scînteia“ . Atunci funcţionarii au fost scoşi din birouri pentru a da o mână de ajutor la deszăpezirea Bulevardului Magheru şi la încărcarea camioanelor cu saci de făină pentru brutării, de la morile din oraş.





Prin intermediul ziarului „Scînteia", organul de presă al partidului comunist, care era atunci la putere, li se amintea zilnic oamenilor că trebuie să-şi îndeplinească „datoria patriotică".



Autor: Roxana Bălan http://www.adevarul.ro/life/viata/web-FOTO_Cea_mai_aspra_iarna_din_istorie_care_a_incremenit_tara_noastra_0_634737099.html