25 iulie 2017

schimbare rulmenti jug honda hornet

salut si bine ca ne-am regasit din nou.

de data asta ceva ardea rau de tot, de un an si ceva de zile. si anume rulmentii de la ghidon de la motorul meu. (cel de toate zilele) honda hornet.
mda, anul trecut am facut 3000 de km total, intr-o excursie in Grecia. Cu motorul. nu vreti sa stiti ce nasol e sa conduci cu ghidonul aproape blocat pe drept, 1500 de km. prin ploaie, prin tuneluri, prin curbe foarte stranse. zici ca esti ultimul prost cu carnet de motor. asa mergi. batzai de ghidonul ala in toate felurile. ma mir ca nu m-a oprit politia...

in sfarsit ideea e ca mergea din ce in ce mai nasol, la modul ca daca luam mainile de pe ghidon, la 30 la ora din cauza blocajului, si pt ca nu puteam inclina motorul din corp, ghidonul intra in voblaj. ciudat comportament, avand in vedere ca el se bloca pe drept... nu imi dau seama de ce facea asa...

20 iulie 2017

siguranta fuzibila casetofon Audi A3

informare speciala: nu cautatzi la Audi A3 siguranta de cashetofon, in blocul de sigurante din interiorul habitatului (am incheiat citatul) :D (habitaclu, este altceva) siguranta se afla in compartimentul de la motor, este cea indicata cu deshtul, de 15 amperi. De obicei nu se arde decat daca dai blana muzica, sau daca faci un scurt, sau intra in scurt finalii radioului.


19 iunie 2017

nu stii pana nu incerci

hai ca sa mai explic o data, pt ca am impresia ca in spate acolo nu s-a auzit inca. Persoanele sceptice, sunt rugate sa nu ne incurce pe noi optimistii care incercam sa invatam din experienta altora. :D Asadar, motoreta. Motoreta este diferita de masina. Multumim capitane obvious. :))) Daca la o masina, cu-cutie automata, itz schimba ea vitezele, atunci cand zic inginerii ca trebuie treapta schimbata, sau la cele cu maciuca, shimbi din maciuca, intr-o marja de turatie a motorului destul de restransa, 2000-4000rot/min, la motor treaba e umpic diferita. Si anume, ai plaja de turatii/rotatii utile deplasarii in spatiu, intre 3000 si 13.000 rot/min. Ce este sub 2000 eu consider "relantiu" :) Deducem pe cale logica, ca poti sa schimbi treapta, evident in sus, la 3000 rot/min, si te vei deplasa ca orice om normal, pana la o viteza normala, sau in modul 'dementa' schimbi treapta la 13.000 rot./min, unde vezi ca incepe zona rosie. Asta inseamna ca practic avem 6 trepte, linistite, si 6 trepte... demente. Total 12. 3600 de secunde, 365 de zile pe an :D Poti sa mergi cu treapta 1 pana la 15Km/h, sau poti sa mergi cu treapta 1 pana la 100Km/h. Alegerea momentului de schimbare a treptei, depinde de la persoana la persoana, si nu de inginerii care au proiectat motoreta. :P A da. Si sa nu uit: prefer masinile cu maciulie de schimbat treptele. Daca am doua maciulii ca la Aro 243, e si mai bine. 2 maciulii, mai multe viteze. Nu viteza. Doamnele ajuta! :D hahahah