06 iunie 2008

noi si antenele

Trebuie sa ma tin bine , pentru ca George nu ne menajeaza deloc . E intuneric si mai avem si o buturuga care se balangane dintr o parte in alta . Zgomotul de pietre care sar in podea este puternic si peretii de tabla ai dubei scot un zgomot infernal . Parca suntem intr un carusel . Iuliu ii da cu berea stand trantit pe podea ,eu ma tin de niste margini taioase ale peretilor dubei. Din cabina de la George se aude statia de emisie : " yo3hjq de yo3yu ...cat mai aveti pana la R-zero? " mai departe nu mai inteleg ce se aude din cabina pt ca a inceput o harjaiala puternica . Motorul dubei se lupta cu drumul facut tandari spre cota 2200 metri din masivul Bucegi unde se afla o centrala eoliana dezafectata . Acolo trebuie sa ajungem noi .





Cam asta era atmosfera din duba lui George care ne ducea la repetorul radioamatorilor R-zero (charlie). Nimeni in afara de radioamatori nu poa sa inteleaga sentimentul pe care il ai atunci cand stii ca te duci sa repari un repetor pe care il vor folosi sute de oameni . Costurile drumului si mancarea le am suportat din chete facute printre radioamatori . In rest totul este benevol , ramane doar satisfactia pe care o ai atunci cand vezi ca o mana de oameni ,printre care si eu , au ajutat la repararea repetorului .
Poate nu stiti ce inseamna un repetor , un repetor este de fapt un retranslator adica un receptor si o parte de emisie . In esenta preia semnalele slabe de la statii si le retransmite mai puternic in alta frecventa , cam cum sunt releele de telefonie mobila de pe blocuri , acelea cu antenele alea albe .


poze mai multe si de la alte deplasari pe la alte repetoare, gasiti in link-ul de mai jos.
https://repetoare-yo.wgz.ro/menu/babele/babele-1-refacere-iulie-2003



Repetorul trebuie reglat si reparat pt ca se pare ca il trasnise un fulger . si mai trebuia bagat intr un frigider fram pe care il adusesem cu noi , ca sa fie ferit de intemperiile de pe munte.





Seara se lasa peste munte ,impreuna cu o pacla de ceata .
Aprindem buturuga si ne strangem toti in jurul focului. stam la palavre . La un moment dat eu ma duc sa imi fac nevoile si am luat si statia de emisie portabila cu mine . Si cum stateam eu pe vine asa si imi faceam nevoile ma striga Florin yo3hos pe statie ca ce fac... si eu ii raspund ca " ma cac :)) " nu mi am dat seama ca fiind la inaltime mare pe munte ,o sa ma auda o tara intreaga . Si asa a fost o gramada de radioamatori din mai multe judete m au auzit cand am zis ca "ma cac ba..."

A doua zi a trebuit sa ridicam sus pe centrala eoliana un aparat de sudura ca sa facem un suport pt frigiderul in care avea sa stea repetorul.



Au fost niste vremuri frumoase ....sper sa mai merg pe la repetoare cu gasca veche.
Alta data am fost la Silistra langa Calarasi si am montat si acolo un repetor , dar aia e alta poveste...

E frumos sa fii radioamator , este frumos sa iei legatura pe statia de emisie cu oameni pe care nu ii cunosti dar care au aceasi pasiune ca si tine ...

YO3IVA este indicativul meu yo inseamna ca sunt din romania (cum bulgaria are lz) , 3 ca sunt din bucuresti (constanta de ex are 4 ) si iva este ales de mine de la numele de familie ivan

si acum sa insir cativa radioamatori pe care ii cunosc personal pt ca asa stiu multi radioamatori cu care vb de ani de zile dar nu i am vazut fata in fata ...
yo3gjz dan , yo3hjq george , yo3hos florin , yo3jos mihai , yo3hgq marin , yo3bzw radu , yo3han ionut , yo3gej yo3gje gelu yo3fbm mircea etc etc.. ....si mai sunt multi dar nu mi amintesc acum.

mai jos este si un filmulet facut atunci ...








-- ----

si mai jos alte clipuri de pe la alte repetoare









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu