05 mai 2011

un telefon cat un calculator

am un coleg de munca , noi ii spunem domnu' mac . mai nou eu impreuna cu o colega de munca am decis ca trebuie sa aiba si un nume de scena , drept urmare ne am gandit ca ar fi bine sa ii spunem dn-ul mac-machintosh , mie mi s a spus bobitza-bobescu . dar nu despre asta vroiam sa scriu , dar ce mai conteaza , toate tastaturile sa apeleze la mine , vreau sa scriu un blog si nu am. :)) nu e amuzant deloc nici macar atat de amuzant precum este colega mea (care stie ca daca mor , am iubit-o) atunci cand bea prea mult redbull. (zilele trecute era in supra doza de redbull si citea euronews ul atat de repede ca am crezut ca am pe mixer efect de push-up tempo)


dar o sa incerc sa revin la titlul postarii . (bine inteles ca s-ar putea sa ma mai pierd in amanunte pe drum , dar pana la urma asta e , daca te ai apucat sa citesti , fii barbat {sau femeie} si citeste pana la sfarsit)

titlul postarii , un telefon cat un calculator . de foarte mult timp , de pe vremea cand zmeii se bateau cu gheonoaiele si eu faceam cu dnul mac filere , ne intalneam foarte des cu rubrica hi-tech . eram siderati de fiecare data cand aparea cine stie ce gogoasa tehnica de nici macar eu care ma cred ca pot sa spun ca ma pricep la tehnica nu stiam despre ce e vb in propozitie .
si domnul mac zicea : Mai opriti-va cu dezvoltarea asta a tehnicii ca ma inebuniti!!!
la un moment dat am facut un filer unde se povestea cum i a implantat lu' unu in cap adica in locul ochilor , o camera video , e adevarat cu rezolutie mica , dar omu' care nu vedea de fel , i a facut nus ce legatura de la "webcamu" ala la creier si vedea asa un pic pixelat dar vedea... am ramas buimacit si eu si dnul mac.
mai departe cum zic. am fost zilele trecute la un tovaras denumit in continuare Nagra , (de la magnetofoanele NAGRA) si imi arata o brosura de la o companie de telefonie cu fundal portocaliu.
ba ce vad in revista, sa nu imi vina sa cred , balaria de iphone , aia de care se zice ca "noteaza" undeva intr un fisier/server ce faci/ pe unde te duci , ca cica poti controla cu el , telefonul , o mini-drona am Zis ! cacator ... si unde mai pui ca are si 2 camere integrate in ea drona asta


cum ma sa pui doo camere pe un ciocopter dasta si sa mai si sboare , sa il controlezi cu telefonul ? (aplicatii nenumarate , de la ridicat pana in dreptul ferestrei lu' vecina aia buna , pana la vazut ce e peste gard si mai stiu eu ce paparazeala)

.... era sa ma inec cu mentosanul cand am citit de nus ce telefoane cu 1000Mhz procesor .... si cum vorbeam eu cu Nagra vine vb de un calculator pe care il avea el aruncat in nus ce cotlon , si ii zic eu daca tot nu il mai folosesti , da-l incoa sa il fac echo-link , da el zice : aaa pai are procesor slab , gen 300-400Mhz ....si eu dupa ce citisem revista ii zic "a nu ma, macar sa aiba cat un telefon 1Ghz" ...ba ai inebunit ??? despre ce vorbim aici ? despre un telefon cu nus ce sistem de operare , gen android simbian sau mai stiu eu ce balarie care are un proc de 1Ghz?????

in fine ...avea dreptate dnul machintosh : o sa ajunga... , nu stiu unde o sa ajunga cu tehnica asta.
mai ieri ma jucam cu sute de linii de programare pe hc85-90 si salvam pe caseta audio niste puncte care erau jaloane si un punct mai mare rosu care in imaginatia noastra a generatiei de atunci, ala era schiorul....


tastam sute de linii de comanda ca sa ma bucur de niste puncte pe un televizor alb/negru....

in fine ...eu de azi am renuntat sa mai tin pasul cu tehnica. nu mai imi trebuie si nu mai vreau nici un gadget / dispozitiv cu frecventa a procesorului mai mare de dual-core 1,6 ...si asa am un server http://www.yo3iva.com care merge pe un procesor intel mmx la 800Mhz , da stiu mai putin si mai mic decat viteza unui telefon "android" ....asta e...

mi-am luat ca tot operatorul de okazie , o camera FULL-HD... nu vreau sa va spun cat de dezamagit am fost ...in primul rand , la fiecare start-stop ,creea fisier nou..cea ce nu imi convine. doi la mana , niste fisiere monstruos de mari ,gen 3-4 giga pt 8-10 minute ...pai ce fac frate ? intr o luna de vacanta , trebuie sa ma fac actionar la youtube sa cumpar parte de 848394739Tera/biti spatiu pe serverele lor...pt stocare ...nu mai spun de montaj ...groaznic ..cu nimic inafara de nus ce versiune de la sony-vegas puteam si eu sa montez nebunia aia de fisier MTS sau M2Ts sau AVCHD sau ce chil facea , in ghilimele spus montaj, ca se misca super greu calculatorul , am putut sa fac ceva 2 - 3 taieturi si un efect acolo...
am abandonat ideea 1920x1080i inca din starea de embrion pe tzeava obiectivului video...

parerea mea:

raman la CD-audio , MP3 , avi ,mpg2 , plus de asta , am o camera SVHS atat de misto si care are atatea intrari si iesiri de semnal si care are plus de asta 3CCD si care se vede atat de "cald" si "soft" , incat sigur raman la ea multa vreme ...cel mult o camera pe MiniDV o sa imi iau ... iar super mixerul multitrack de la Tascam Portastudio 464 , bate la cur la dinamica si corectie o gramada de empepatru portabile , plus de asta am si 4 piste independente de sunet...



aici am scris cum am reparat camera , care avea bushite niste piese , si acuma e ca o purisanca de camera :))) reparatie camera



da raman la casetele mele audio "originale" de la obor sau universitate , cand inca nu exista ucmr-ada si la magul meu (de fapt doo bucati un B90 si un CM130) Tesla




gata eu pana aici am evoluat o data cu tehnica..... renunt pt ca nu vreau sa ajung sa ma intrebe pe displeiul de la vitezometrul motocicletei "SUNTETI SIGUR CA VRETI SA ACTIONATI FRANA ? ---- OK/CANCEL - ABORT"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu