09 aprilie 2014

cum se schimba lantul de distributie la Honda Dominator NX650



 
azi 7 aprilie 2014 . schimbat lantul de distribuite. chinuit ca naiba . muncit de la ora 12 la ora 19;30 . se desface si capacul cu culbutori/tacheti si se da afara. pe partea stanga unde e acel rotund mare de pe motor sunt 2 capacele. se scot amandoua. se scoate bujia , si se invarte cu o cheie tubulara din centrul volantei, pana sus pe ferestruica mica (cu inbus) ajunge la semn un alt semn cu un T . ca sa scoti lantul de distributie , trebuie sa demontezi tot ce e pe partea dreapta sub capac. la suprafata: pedala pornire / pedala frana/tevuta care urca sus cu ulei la tacheti (filtrul de ulei nu trebuie scos) se scurge cat se poate de mult din ulei , pe surubelul de 6 care se scoate afara. oricum o sa mai curga o garla de ulei, asa ca pune o cratita sub acel capac, pt ca atunci cand il vei trage, o sa curga o gramada de ulei.  , axul de la pedala de pornire ramane pe motor. (cand se scoate capacul, atentie ca e o saiba la semeringul de la pedala de pornire, si o tevuta mica cu o garnitura rotunda care duce in pompa de ulei, se poate pierde foarte usor) se demonteaza cele 4 suruburi de la ambreiaj, se scot placile , arculetele (si tija lunga care vine de pe partea cealalta, atentie ca e o bucata detasabila in capat, in capat unde apasa pe rulmentul din capacul oalei de ambreiaj) . o sa vedeti apoi in oala din centru ca are o piulita care se desface al naibi de greu...foarte greu..o sa fie chinuiala la ea. (cu o daltita mica, se scoate pana la urma) ,se demonteaza  pompa ulei ,rotita de pe ea se trage afara simplu, se scoate senzorul aprindere (daca are ace de pilitura de fier ,inflorita pe el se curata cu o carpa) ,   mai e o piulita destul de mare care tine a doua rotita care antreneaza pompa ulei cu o inelara bazata si cateva ciocane se desface relativ usor are si o saiba acolo (atentie la saiba, scrie pe ea care parte e afara). amandoua piulitele astea mari se desfac normal de la dreapta la stanga (sus) dar se desfac foarte foarte greu. cea de la ambreiaj e jale maxima. (o ora a durat sa o scot) MARE atentie !!! la reperul care se vede destul de slab pe axul canelat principal de la motor. (sub rotita care antreneaza pompa ulei) este o zgarietura mica , si un semn mic pe inelul cu protuberanta care trece prin dreptul senzorului (acesta e in spatele rotitei mici de actionare a pompei de ungere), accentueaza semnele cu o surubelnita in care bati un pic cu ciocanul ca sa se vada bine, la remontare (daca ai pus gresit inelul cu protuberanta pt senzorul de aprindere, ai imbulinat-o definitiv, pt ca o sa fie dereglat momentul cand ii da scanteie) inelul cu protuberanta , are in dreptul semnului o mica tesitura interioara, ca sa se vada mai usor unde e semnul , dar semnul de pe axul principal din motor ala nu prea se vede. se demonteaza pompa de ulei , are o mica tevuta cu 2 garnituri la capete, se desface cu atentie , ca risca sa se piarda garniturelele mici daca nu sunteti atenti.  acum ar trebui sa vedeti lantul de distributie. uhhh a fost greu, dar inca mai este....  dupa ce a-ti desfacut capacul de sus , de la tacheti (are 13 suruburi , unu mare pe mijloc, doua de 7 in fata , si restul de 6mm inbusuri) langa lant in spatele lui, scoateti surubul inbus de sus care tine axul argintiu de  la patina de intindere. ar trebui sa scoateti de tot acel mic carlig care apasa pe ghidul de lant. are si un arc sa nu va cada in jos acel arc (oricum poate fi recuperat pe jos)  (la mine e altfel ca i-am facut o modificare , acolo sus , era un rulment unisens care s-a stricat la mine , si mi se muia tot timpul lantul de distr. si am dat o gaura in lateralul motorului , unde am bagat un surub de 6 care se prinde intr-o tabla cu piulita pe interior si o contrapiulita pe exterior. pe masura ce strang de surub in interior, imi apasa chiar pe acel intinzator care impinge in patina de lant. si asa il reglez eu) deci voi trebuie sa scoateti axul acela central argintiu si cu o tesitura de unde se poate apuca cu patentul (se desurubeaza si se trage in acelasi timp in directia in care se invarte liber, in cealalta directie se blocheaza in rulmentul unisens, are si o mica garnitura acolo acel ax) se trage afara carligul care apasa pe patina de lant. ATENTIE LA MONTAREA lantului nou :  ---- roata dintata de sus unde vine lantul de distr. pe ea , trebuie sa fie cu camele in jos (galmele care actioneaza tachetii, ridicaturile etc , in jos) si cele doua semne , doua linii orizontale , sa fie una in stanga una in dreapta cum privim , la nivel cu partea plata unde vine capacul cu culbutori scos mai devreme. deci acele doua linii , trebuie sa fie orizontale , la nivel cu partea plana (laterala) a chiulasei. (vezi pozele mele de pe fb , daca nu intelegi) se balabane de axul cu came si roata dintata de mai devreme , pana iese lantul de acolo si se scoate de tot apoi acest ax cu came. se da drumu' la lant  in jos si se scoate pe jos pe la pinionul mic. (tips and tricks: blocheaza cu un surub care este la aceasi dimensiune cu capacelul (cu inbus de pe stanga) unde e reperul cu T . adica sa nu se mai miste acea volanta nici stanga nici dreapta , sa fii sigur ca e cu semnul cu T la semnul de pe capac) . se baga de sus prin atarnare , lantul nou. se prinde pe rotita mica de jos. apoi este un pic mai greu, se desfac cele doua suruburi inbus de la roata dintata de la arborele cu came. se tine minte pozitia exacta a rotii si a axului, adica sa nu se monteze opus, ca sunt doar 2 suruburi , si sunt 2 posibilitati de montare. (atentie la decompresorul automat si ce mai e pe acolo) (acea cama rotitoare) . se baga roata de sus sub lant, si apoi se monteaza axul cu galme/came/ridicaturi/cocoase IN JOS COCOASELE !!! am zis. si iti mai zic daca totul e bine , semnele trebuie sa fie perfect orizontale cu marginea chiulasei , semnul la T , si inelusul cu protuberanta , aproape de flinticul de metal de la senzor (nu chiar in dreptul lui, un pic mai jos) .verifica de 1.628 ori , semnul de pe inelus , semnul de pe axul de la motor , semnul cu T , liniutele orizontale de sus de la volanta de distrib. acum totul pe invers inapoi: rotita mica care misca o alta rotita de la pompa de ulei(saiba ei cu scrisul inafara), pompa de ulei, tevuta de la pompa de ulei , oala mare de la ambreiaj (misca un pic de ea pana se potriveste pe dinti cu roata de la motor) oala interioara de la ambreiaj , axul lung cu flinticul scurt , roata pe pompa de ulei , senzorul in aceasi pozitie , atentie la fire sa nu le rupi sau ceva, discurile de ambreiaj , tevuta scurta cu garnitura de la capac la pompa de ulei , saiba la simeringul de la pedala de pornire , etc etc totul cu mare atentie strans. nu prea tare nu prea usor. la piulitele alea doo mari se administreaza tot asa 2 -3 ciocane cu daltita ca sa se stranga bine ( la piulita unde merge cu inelara se loveste in capatul inelarei...nu mai stiu de cat e 32 sau 30 ... si aia de la ambreiaj 25-26 ) capac la loc , strans , tevuta care duce sus la ungerea de la tacheti , pedala pornire , pedala frana. apoi sus se baga la loc intinzatorul de sus cu arculetul de acolo, se baga axul argintiu , tot asa prin invartire in sensul in care merge el si nu se blocheaza. carligul de sus care apasa pe patina de lant , are o gaurica in partea de sus. bagati acolo un spiral si trageti spre spatele motoretei , cat se poate de mult , fara sa rupeti spiralul , asa se intinde lantul. si acuma lantul ar trebui sa fie intins . se pune chepengul sus la tacheti , se scot capacelele rotunde si se face distanta intre tachet si culbutor . ca la carte (nu mai stiu cat e admisia si cat e evacuarea... eu pt ca am umblat de foarte multe ori acolo la culbutori , le fac la mana distantele , am degete finute si un simt tactil foarte dezvoltat ) gata asta e . cheie si vezi daca merge ..... 

imi pare rau ca nu am facut ca de obicei poze , dar eram mega murdar pe maini , si numai de poze nu imi ardea mie...


lantul l-am cumparat de aici :     http://www.dillypoint.ro/  sunt ok baietii, (ei pe site zic ca dureaza 2-3 zile sa vina piesa, eu am asteptat o saptama si ceva, dar nah , cel mai ieftin la ei am gasit lantul de distr. made in Japan - Morse ,  240ron )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu