23 iulie 2016

configurare FV in "teorie"



stiu o sa spunet ca am innebunit complet, sa trec prin "litza" aia rosie cu 40'jde amperi la 55 de volti... :D hahah da, se incalzeste "firicelul" ala rosu (si negru) , dar ce vedetz in mana , este "noul" cablu pt cred, foarte multi amperi ... :) si oricum este doar un test de sarcina (de sarcina? cine e gravida?) a da si o sa intrebatz..."ce dracu consuma 40'jde amperi acolo?" pai sa va zic: e doar totul pe "maxim". adica server, deocamdata unu, (mai vin 2) , toata lumina, racire adica tone de ventilatoare , un congelator Arctic :D , un polizor, si ciocanu' lu tataie... de lipit. 300w (stiu aici chiar sunt de porc, dar vroiam sa vad...) si da sunt 2 UPS-uri APC ... modificate in convertizoare, unu de 1500w si unu de 2500w (pe testate , pe gustate :) ) vezi fata? de aia aveam nevoie de "shufa" aia de cablu :D cat deshtu' meu gros. e adevarat , sunt 55 de volti. dar totusi e o tona de amperaj. ;)
daca ne mai amintim umpic de fizica (de a 8-a) P=U x i unde , P puterea (wati) = cu U tensiunea, masurata in volti, ori (inmultire) x I unde i , este intensitatea , masurata in amperi , adica: punem la maxim , pt ca asa e bine in electronica, sa pui cat mai mult   , punem la maxim Voltajul ori Intensitatea , adica 55 volti ori x 50 amperi = ne rezulta 2750 . CE ? am mai numarat o data ghiuvetele... :))))) 2750 de wati. adica nu forjam 1500 wati cu 2500 wati, ca sa nu fie la limita UPS-urilor , 4000 de wati... ca sa ajung la puterea maxima ar trebui sa am 72,69 amperi consumati , la 55 de volti , adica 55V x72,69A =3997,95wati . asta inseamna , ca 4 baterii de masina, de 12 volti / 100amperi (de fapt bateria de masina are 13,40/50 volti cd e incarcata) , asadar dupa cum stim , voltajul la cuplaj in serie se aduna , si amperajul se aduna, la cuplaj in paralel (nu e cazul de fata) avem 13,40v x 4= 53,60 (se taie 0, ca e irelevant, dar pt exemplificare...) avem 53,6 ce? volti   unde amperajul ramane 100 , pt ca nu se aduna la serie, (plus ca ar fi cam periculos sa lucrez paralel cu 12 volti la 400 de amperi, ca nah...mai bine "transporti" voltaj decat amperaj...toata lumea stie asta)(ca amperajul inroseste nu voltajul) asadar avand 100 de amperi/H (pe ora) cu 53,6 volti , asta inseamna ca 100 amperi x 53,6 volti rezulta = 5360 ce? wati. intr-o ora (ipotetic , pt ca curba de descarcare in graficul din realitatea cruda, spre finalul descarcarii acumulatorilor, arata ca platoul orgasmului la femei... cade din ce in ce mai brusc, adica devine din liniar, logaritmic. in jos   ) bon. intr-o lume "perfecta" as avea la dispozitie , intr-o ora (decat o ora)(fara incarcare) , 5360 de wati. revenind in realitatea "cruda" (pe care trebuie sa o pun pe gratar, sa o frig) taiem din 5360 de wati 1360 de wati , si ramanem cu aprox ~4000 wati. adica cat duc UPS-urile in blana. FERFECT ! deci pot fi rege pt o ora. cu masina de spalat , frigider, teve-uri si etc becuri. dar eu nu vreau sa fiu rege, deloc. si atunci o sa "trag" pe ora 10 amperi . in ipoteza ca nu s-ar incarca, deloc acumulatorii, deducem motamo, (fara calcule de finete) ca 100 de amperi ar tine 10 ore cu cate 10 amperi pe ora. (cat trag servere si "chestii")(nu masini de spalat si frigidere) 10 amperi x 53,6 volti = 536 de wati, anytime . daca panourile baga 10 amperi pe ora , timp de 10 ore , inseamna ca 10 ore acumulatorii pot sa mearga "noaptea" . si aici intervine tehnologia (chinezeasca) MPPT , maximum power point tracker : acumulatorii , dimineata o sa fie "fleasca" de obositi (daca eu nu ii tin "caduti" noaptea)(de aia eu mai fac un circuit separat de "mentinere" a incarcarii , la jumate, pe timp de noapte, 5 amperi) 




deci se face ziua , si acumulatorii sunt fleasca dupa o noapte "alba" . panourile o sa bage in dementa in ei, pana ii revergoreaza. panourile au o tensiune/putere zic ei, medie, de 36 de volti / 250 wati . in realitate pot fi 10 volti cu 50 de wati , sau pot fi 50 de volti/per panou, cu 350 de wati . bon . eu o sa cuplez panourile in serie, pt ca stim mai de sus, ca e bine sa transporti voltaj , nu amperaj. asadar puterea ramane de 250 wati , dar voltajul se aduna: 36x2=72 de volti . 72 ori cat , dau 250 de wati ? pai aprox 3,5 amperi . asadar daca eu am 3,5 amperi pe ora de la panouri , asta inseamna ca intr-o ora eu am bagat in acumulatori 250 de wati . (aici electronistii , o sa imi sara in cap, ca ii "prostesc" pe fata. avetz rabdare, cititz pana la sfarsit   ) deci pt puterea mea , rotunda, de 500 de wati , trebuie sa imi bage 2 ore, blana. si aici intervine MPPT-ul. pt ca eu daca vreau sa trag intr-o ora 500 de wati , dar mie imi lipseste din "timpul" meu , o ora , adica am nevoie de "2 ore" ca sa consum o "ora" , respectiv cum e in contabilitate , cu minus, nu e bine. si mppt-ul ce face? pai imi baga de dimineata "pana la scor egal" , dupa care (pt ca are ceva procesoare inauntru) ce se consuma se completeaza in timp real cu varfurile de ~50 volti/~350 wati , si ce ramane , pt ca cat ar fi situatia de nasoala , la ora 13 toti acumulatorii sunt sigur/gata incarcati full, deci ce ramane ( curent de la soare) , nu se mai baga/trage din acumulatori , se "trage" direct din panouri. acumulatorii se pregatesc pt o noapte "neagra"   eu sunt ferm convins ca am pus (prea) minim 3,5 amperi la panouri. 3,5 amperi , 3500mA miliamperi adica, cat are bateria din telefonul tau.   ma astept sa am ca popa un 5 - 6 amperi acolo. evident curentul in gol nu va mai fi 72 de volti. va scadea in "sarcina" de incarcare. dar nu ne intereseaza. oricat ar fi , sa nu scada sub 24 volti .   HOPAAA !! (o sa zica electronistii...ia ca si-a "revenit"   ) si acuma erata, pt "cunoscatori" . hahah cat ma enerveaza vorba asta pt cunoscatori... intradevar circuitul de mppt , este pe 24 volti. avem deja o problema. dar Ivan , e smecher. incarcare selectiva. asta e cuvantul cheie. mai stiti ledurile alea auto care clipeau rosu/verde la daciile alea 1300? pai da. un astabil. (sau bistabil?) In tampon cu iesirea din stab./mppt vor fi 2 acumulatori serie, "mici" 10-17Ah/12v (aia fata pe care vroiam sa ii pun la motoreta   )(unu a ramas "gravid") , care "dicteaza" tensiunea de lucru a mppt-ului 24 volti. aia nu se "deconecteaza" sub nici o forma. apoi , e simplu: cred ca stiti si voi ce urmeaza... relee/contactori de putere , care o sa cupleze cand o parte de 24 , cand cealalta parte de 24 (adica 2 cu 2 acumulatori) pe rand , pana la incarcarea pe care o considera el, mppt-ul (sau eu, clasic cu diode zenner) de ce complicatia asta cu 24/48 volti ? pt ca nu am avut cum sa fac rost de 2 APC-uri de 24. unu e de 48... asta e. stiu e un pic trist, dar stii cum e: tot raul e spre bine. noaptea , UPS-ul de 48 , raspunde de (aproape) tot curentul de incarcare in toata celula de acumulatori . daca nu experimentam , noi radioamatorii....cine sa o faca? in principiu toata "mantocaria" va fi atent monitorizata (verific personal ! ) , si cu instrumente watt-metru digital , si de mppt , si cu "limbometre" clasice. pe RS485 o sa descarc graficele , si revin cu amanunte. acuma , soare sa fie.... ca in rest... Da fata, am scris enorm de mult (nu cred ca o sa citesti pana aici) , dar am scris si pt blog....   
 pt cei care au citit , si nu au inteles nimic...nu conteaza. nu ati pierdut mare lucru. sunt doar niste calcule , facute cu "voce tare" ... :)))) 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu