duminică, 4 decembrie 2016

din categoria ce mai gasesti pe net..

exact dupa cum spune si titlul, cauti ceva pe net, si gasesti ..total altceva. dar fara nici o legatura.
era si o poza...
\
cam asa ceva... trebuie sa fii foarte disperat ca sa ajungi la pagina 2 din google, la rezultate... :)))



uneori atunci cand sapi sa dai de o conducta, poti gasi diamante. si invers viceversa e valabil. :)))

sa scurtez un pic povestea: cautam niste referinte despre niste senzori, bla bla , o parte de comanda electronica de putere pt o chestie, in sfarsit.. chestii tehnice. indeed. asadar make sense de ce am gasit, ce am gasit. era aproape improbabil si imposibil, sa gasesc "related" o reteta de placinta de casa cu branza dulce si stafide :))))) phahaha . (zic si io) :D

bun.

deschideam pdf-uri in zeci de taburi. asta e buna, asta nu bun. si tot asa.

la un moment dat, sa fi fost piratul din filmul Capitanu' Philips, si nu aveam asa noroc. :)))




De cand imi doream sa invat si sa citesc manualul sistemului de navigatie al unui vapor (?!) controlat de un computer integrat de management al cursului si asistare electronica a motoarelor.

Pfoai. Nop. asa ceva nu credeam ca o sa gasesc ever. Mai ramane sa gasesc "Pilotarea unui avion interceptor F16 for dumbs" :))) hahaha

Eu de fapt cautam niste senzori... Pai ce vaporul nu are senzori? Are ! o gramada chiar. Din cauza unui senzor iti apar tot felul de erori si trebuie sa stii cum sa suprascrii o alerta. Tot rasfoind manualul, parca ma si imaginam, eu in mijlocul oceanului, pe un vapor cu tank-uri petroliere, si rasfoind cartea tehnica a sistemului de navigatie.  (incercand sa ....... completati ce vreti voi pe linia punctata) :)

Pfoai cat e de complicat!!
Acest sistem Transas ECDIS model 40000 are o facilitate foarte interesanta, si anume poate face AVCS pe partea de management a unei unitati centrale Furuno FMD 3000. 

She cicat face?! :)))

practic deschizi bluestutzul vaporului, si sincronizezi vaporul cu ceasul de la gara , sau cu ecluza Agigea , sau cu portul.... :)))

 

mai departe in manualu' vaporului.... ce este o alerta si cum hande whit it. adica sa nu mai bazaie. dar problema nu e solved deloc. :))))


cum fac goarna aia de alarma sa taca? warningul devine alarma si este transferata BNWAS ? ce e bnwas? sa nu fie cumva ceva gen rar-ul oceanelor sau gen. ma gandesc... ba nene , un vapor nu mai poti sa conduci fara sa stie tot globul pamantesc ce faci...




bun. gata. pot sa zic ca stiu in mare, care e treaba.



hai ma, zii mai departe...cum pornesc vaporul, cum ii dau blana, cum il intorc cu frana de mana.... ce atata vrajeala cu alerte cu nu stiu ce acknowledged alert, da ma bine...hai zii... mai departe.
nu ma intereseaza auto-pilotul. vreau eu sa ma joc la manetute. Collision ce ? maneuver in route... BLA BLA BLA BLA... :))) next, next , next i agree...next , next ...i agree... hai porneste motoarele....




Asa. Ce "alert" , positioning system failure... ship is drifting. ship may have a problem following monitored route...nu ma intereseaza capitolul asta. vine frati-miu cu OBD-ul si ii rescrie senzorul. daca tot nu merge, o sa ii stearga eroarea, si gata. :)))) . il pozitionez eu. de mana.  :)))



asaaaa...mai departe. monitorizarea rutei. nici asta nu ma intereseaza. tai oceanu pe la jumate. prin centru. prin centru vechi . :)))) ahahaha

ce mai zice...? alarma de adancime si nu stiu ce ecou... da ma, hai ca stiu. merg pe centru unde ar trebui sa fie mai adanc senalul navigabil.  

asa. ce e asta? e bordul electronic? autopilot FAP-3000... nu stiu de unde imi e cunoscuta chestia asta cu FAP , fap.. fap time? :)))) hahahah nu sunt interesat de auto-pilot. am mai zis.





thurster? asta tre sa fie thurst...ceva forja, blana , acceleratie. asta imi trebuie. si rate of turn. gata ma. da sa ii dau o cheie. am citit manualul, 432 de pagini, sunt doxa pe condus vapoare gigantice. :)))) propeller pitch cumva nu e ceva cu trim? sa intre in glisaj vaporul? hahahah :)))






daca simtiti si voi nevoia sa cititi manualul "Cum sa conduci un vapor in 432 de pagini" , gasiti aici (mai jos) mai multe referinte.  dar imi pare ca trebuie sa fii informatician sau programator ca sa conduci un vapor din asta... nici vapoarele nu mai au carma... sa invarti pur si simplu de ea. te uiti pe busola, si gata. stii unde vrei sa mergi. ce atatea calculatoare , sisteme nebunii, etc...

si uite asa o sa se duca naibi toata frumusetea navigatiei.
mai in gluma , mai in serios, noi oamenii ...ce mai conducem? sau ne conduc calculatoarele pe noi?
masinile au tot felul de sisteme "inteligente" tot felul de senzori, o gramada de sisteme care incep cu litera "S" ... mda. personal nu prea imi place "exagerarea" asta cu tehnologia. imi place pana la o limita. dar deja e prea mult.

http://www.furunousa.com/ProductDocuments/FMD3200%20Operator's%20Manual%20E1.pdf

http://www.furuno.no/en-GB/FurunoEcdisFMD.aspx

 http://www.furuno.no/en-GB/Default.aspx


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu