16 mai 2021

radiosonde 15 mai YO3RAM YO3IVA

 Azi 15 mai A.C. subsemnatul YO3IVA am fost impreuna cu YO3RAM, sa mai recuperam doua radiosonde care aveau cumva statusul necunoscut si  "moarte de cateva luni sau zile". Seriile S3750243 si S4550465

                           Declaratie pe propria raspundere:

Declaram ca ne-am relaxat, si nu recunoastem nimic. 😂 

 

Ne-am bazat pe ultimele pozitii GPS raportate pe APRS si radiosondy,  impreuna cu YO3RAM si sotia, care a inceput deja sa se priceapa foarte bine la orientare in camp deschis pe baza de eroare de paralaxa si aliniament al diverselor repere vizuale din departare. Am speriat si o caprioara, care atunci cand a vazut ca urlam ca descreieratii unu la altul, 😂 si-a dat seama ca nu suntem un pericol, pt ea, deoarece vanatorii nu fac galagie si merg pash pash. 

La prima radiosonda cu seria S3750243 sotia ne-a sunat si ne-a zis ca ne ducem un pic prea in stanga fata de cum era cazuta radiosonda. Apoi YO3RAM a observat firul de matase de la radiosonda. Balonul era destul de intact si mare ca portiune neexplodata. Radiosonda, la fel, intacta, nu trecuse tractorul cu ierbicidarea graului peste ea. 

https://radiosondy.info/sonde_archive.php?sondenumber=S3750243

 

poze mai jos

 



 






















=========================================

A doua radiosonda cu seria, S4550465 era cazuta pe langa comuna Hotarele-Putu Greci. De la Padurisu, de langa Frumusani, am plecat spre Hotarele. Aici la fel, aveam repere si ne-am ghidat dupa APRS, Google maps, si vizual dupa tarlale si loturi cultivate. Am oprit fix in dreptul balonului, care cred ca inca mai emitea pt ca am apasat pe butonul de power si s-a aprins ledul verde. Nu stiu inca daca sunt programate sa inceteze emisia dupa un anumit numar de zile sau ore. Aici a fost si mai usor, pt ca sonda era cazuta intr-un lan de orz, si orzul tinea firul de la radiosonda deasupra "plutind" cumva pe spice. 

https://radiosondy.info/sonde_archive.php?sondenumber=S4550465

  https://aprs.fi/#!call=a%2FS4550465&timerange=3600&tail=3600

 

 























am incalecat pe o sa si v-am localizat radiosondele, asa. 😁







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu