23 mai 2023

simpozioane radioamatori

 o sa le iau cu copy/paste afleaghh , pt ca sunt scrise bine de YO3RAM, si nu are rost sa le mai buchisesc si eu inca o data:

https://yo3ram.ro/radio-targ-la-yo7kfa/

  https://yo3ram.ro/targ-la-simpo-yo-si-dealul-istrita/

 

asadar textele de mai jos sunt scrise de YO3RAM - Edi, deci povestile sunt spuse din punctul lui de vedere. 

Ca in TVR, cum spuneau corespondentii din tara, cand trimiteau stirile: "-urmeaza textul..." :)

======================================================

– Mai Edi, hai sa mergem la Pitesti in weekend, mai exact sambata.

– Mergem, dar cu ce ocazie Dragos (YO3IVA)?

– Pai, e targ de radioamatori!

– A, super, gata, hai!

Si uite asa, sambata ne-am trezit devreme ca sa ajungem in jurul orei opt la Pitesti, intr-o locatie splendida pe malul Argesului si anume la sediul Radioclubului YO7KFA. “Simpozionul si Targul Radioamatorilor”, pentru ca asa s-a numit evenimentul a fost organizat de Clubul Scolar Municipal Pitesti cu ocazia sarbatoririi de catre oficialitati, a 635 de ani de atestare documentara a orasului, in cadrul “Zilelor Municipiului Pitesti”.

Personal m-am bucurat de reintalnirea cu radioamatorii, pe care de obicei ii aud doar in eter sau pe diverse retele sau repetoare. Desigur, au fost si amici sau prieteni cu care ma vad mai des. Mi-a placut atmosfera calda a reintalnirii, iar vremea a tinut cu noi.

La targ, destul de multe lucruri bune, utile isi asteptau noii proprietari. Printre expozanti au fost si cei de la HamRadioShop, de altfel nelipsiti de la orice intalnire a radioamatorilor. Eu am gasit pentru una dintre statiile mele, cateva mufe si cabluri de alimentare si de programare. Am mai luat o carcasa printata 3D pentru “nodul Rolink”, un Raspberry Pi si un SDR pentru o viitoare aplicatie.

Au fost destule pentru toti… Bani sa ai pentru cate chestii interesante gasesti la asemenea targuri. As fi vrut sa mai iau si vreo doua condensatoare variabile de 300-500 pF pentru un transmatch manual, insa le-am lasat pentru alta ocazie. Au fost si cateva surse liniare de amperaj mare pentru statiile de unde scurte. M-au impresionat cateva amplificatoare de radiofrecventa pe tuburi (lampi) de puteri mari.

Dar cel mai mult s-a simtit necesitatea nostra spirituala de a socializa, de a ne reintalni sau de a intalni oameni noi. S-au intalnit “scurt-istii” cu “tetr-istii”, “dmr-istii” cu “rolink-arii”, “ftopt-istii” cu “ukavel-istii”. Dar a fost frumos! Am povestit, am stat de vorba despre mici probleme tehnice, despre ocupatii, despre planuri de viitor. Ne-am bucurat foarte mult atat de noile cunostinte cat si de revederea cu cei cunoscuti.

O sambata placuta de mai, petrecuta cu amici radioamatori la un banal targ ne-a facut mai fericiti (cred ca) pe toti cei prezenti. La cat mai multe intalniri de acest fel! Si ii asteptam si pe cei care n-au putut sa ajunga din varii motive. Nici nu stiu ce au pierdut.

 

si a doua postare, cu simpozionul de la Sarata Monteoru: 

 Târg la SimpoYO și Istrița

"urmeaza textul." tot asa, scris de YO3RAM

=================================

 

 

Ma trezesc vineri seara (23 septembrie) că “nentu'” YO3IVA imi propune sa mergem a doua zi (sambata) la targul organizat de Federatia Româna de Radioamatorism la Sărata-Monteoru cu ocazia “Simpo YO 2022“, un eveniment mai amplu ce are loc in fiecare an, ocazie cu care radioamatorii se pot intalni, discuta, imprieteni.

Ei fac schimb de opinii, pareri, impartasesc din experienta lor si celor mai tineri. Este ocazia perfecta pentru a se cunoaste mai bine, pentru a-si intari prieteniile, pentru a socializa. Evenimentul se intinde pe durata a 4 zile, avand un program diversificat si interesant pentru radiamatorii participanti.

Dragos YO3IVA isi dorea doar participarea la targul de sambata dimineata pentru a mai putea vinde sau cumpara cate ceva. Am zis: de ce nu? Astfel incat la 6:30 eram deja pe drum in cautarea unei benzinarii pentru a face “refill”-ul, “unii” cu cafea, “altii” cu cappuccino.

Am ajuns in Sărata-Monteoru, un orasel simpatic la poalele Carpatilor de curbura, in jurul orei 8:10, am cautat hotelul ce gazduia evenimentul si ne-am instalat pe o masuta afara. Am nimerit o sambata de toamna foarte frumoasa, calduroasa si senina. Dupa inca o cafea, ne-am intalnit cu diversi cunoscuti, amici, prieteni si alti radioamatori la targ. Nici n-am apucat sa fac poze, atat de intense au fost atentia si interesul pentru lucrurile scoase la vanzare de diversi radioamatori.

Mi-a facut o impresie buna faptul ca spre deosebire de alte targuri, la acesta, oamenii au avut la vanzare lucruri mai bune, mai calitative, nu troace. Bineinteles cu mici exceptii. Eu am cumparat cateva “nuci” ceramice pentru antene si o sapca cu inscriptia “YAESU”. Dupa terminarea targului am luat masa pe terasa restaurantului hotelului.

Intre timp, in sala de conferinte, a avut loc prezentarea lucrarilor participante la “Campionatul National de Creatie Tehnica” unde tinerii de la roWaves m-au impresionat cu entuziasmul lor. Au mai fost prezentate si alte creatii tehnice, (poate la limita posibilitatilor tehnice homemade – diy), pentru undele UHF si SHF (Super High Frequency).

Dupa masa de pranz am plecat impreuna cu Dragos YO3IVA, Mihai YO3HUI si cu sotia acestuia pe dealul Istrița. Am ales drumul prin padure ce ne-a impresionat atat prin frumusetea lui, cat si prin intensitatea “off-road”-ului oferit. Insa Terracanul lui Dragos a facut fata cu brio, aproape ca nici n-a simtit micile denivelari. Sus pe deal, la șocanta altitudine de 749 de metri am fost placut surprinsi de “padurea” de antene ce impanzesc varful. Este un nod, posibil strategic, de comunicatii ce leaga sudul de estul si nord-estul României.

Am incercat cateva legaturi radio in banda de 70cm insa am constatat ca nu mai functioneaza antena. Deschideam repetorul YO3A din Bucuresti insa nu puteam auzi interlocutorul. Ii multumesc pentru ajutor lui Mihai ce mi-a inlesnit receptia, cu statia lui, in QSO-ul cu Dan YO3ILY. Am facut cateva probe si cu Tetra astfel incat puteam auzi repetorul din Bucuresti. Mihai a facut cateva QSO-uri in DMR putand deschide fara probleme atat repetorul YO3D cat si YO3E.

Una peste alta, a fost frumos. Ne-am umplut ziua cu experiente de neuitat intr-o zona pur românească, incarcata de istorie, mituri, legende; o zona cu multe alte obiective turistice ce asteapta sa le exploram. Pentru mine a fost prima data cand am ajuns in aceasta zona de langa Buzau si, trebuie sa recunosc, mi-a placut, atat compania cat si locurile. Multumesc Dragos, Mihai, Mirel, Costel, Nini, Nea Radu, Vlad si tuturor celorlalti radioamatori prezenti la Sărata-Monteoru la acest Simpo YO 2022 pentru minunata experienta.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu