09 iunie 2012

fara sens

nu am mai scris de mult timp. candva aveam timp sa pun in 0-1-1-0 mod binar gandurile mele, acum se pare ca nu mai gandesc. daca nu mai scriu inseamna ca nu mai gandesc pt ca eu de obicei, aveam de spus ceva despre orice. am gasit pe net o chestie tare: Bomboanele scumpe sunt mai dulci? as putea sa divaghez pe acest subiect, dar sunt ferm convins ca bomboanele fie ca sunt ieftine , fie ca sunt scumpe sunt la fel de dulci. imi zicea un tov. care are magazin, ca tot timpul vine la el o babuta care cere bomboane "spirtoase". cat de tare poa sa fie o bomboana spirtoasa ? se gaseau la billa niste pungi cu o planta de menta pe ele desenata si o floare de eucalipt . eram pur si simplu dependent de acele bomboane "spirtoase" si acuma inca ma gandesc la ele... pacat ca nu se mai gasesc. acuma trecand de la apa calda la aparate foto: am scos niste poze de pe un film mai vechi dintr un aparat smena . vreau sa zic ca am fost super incantat de cum au iesit si ce culori poa' sa aiba. drept urmare am achizitionat mai acum vreo 3-4 luni un alt aparat pe film Praktica MTL3. am bagat film in el si ce sa vezi? cele mai misto fotografii pe care le-am facut eu vreo data ,cu acest praktica mi-au reusit. nu credeam ca o sa mai stiu setarile de diafragma de timp de expunere, de sharf dar imediat ce am pus mana pe aparat parca mi le-am reamintit. am avut si noroc de un model foto foarte bun , si anume Sasha mai jos sunt cadrele care mi se par mie cele mai bune , poate nu sunt foarte reusite dar mie imi plac mult. nu sunt fotoshopate deloc. asa cum au iesit din aparat asa le-am postat. este aproape evident ca pot sa ii spun albumului , de veghe in lanul de secara sau de grau , sau de veghe de ce in lanul de rapita? :) nu conteaza oricum. am mai scos un film din aparat dar inca nu l-am developat. imi e si frica sa il developez, pt ca am impresia la un moment dat ca a scapat filmul de pe rotita pe care se insurubeaza... si s-ar putea sa fi facut poze in gol... nu stiu trebuie sa vad.. dar mai am inca un film pe care vreau sa il termin si apoi le duc pe amandoua la developat sa vad ce a iesit din ele . acum fac o pauza mica, ma duc sa fumez o tigara si revin sa bag tot felul de idei incalcite pana una alta puteti asculta placile de pick-up de aici: (derulati un pic la inceput ca are un brum, dar de la jumate sunt super melodii, gen Creedence Clearwater Revival deci te intreb pe tine cititorule de aceste randuri scrise din plictiseala maxima la serviciu ,intr-o zi de sambata cand as fi preferat sa stau intins pe o patura sus pe bloc cu un casetofon pe care sa imi zornaie o caseta veche, poti sa bati campii cu atata gratie precum o fac eu??? stiu poate esti mai capabil decat mine sa bati campii ,dar fii atent cum reusesc eu mai departe sa insir bazaconii , ocupand spatiul de pe net. pe principiul cum zice bunicul meu cand ma vede ca trag poze aiurea cu aparatul digital , "nu mai strica filmul degeaba" asa fac eu acum , ocup biti inutili din acest internet. si ce daca internetul este al tuturor, la cat pornache si la cate bazaconii sunt pe net, de ce nu as fi si eu prezent sub o forma virtuala aici? maine DUMINICA, imi propun sa trag ultimele cadre din filmul pe care il am in aparatul praktica. si sper din tot "fufletu" sa merite. iti ziceam DUMINICA (cu litere mari) pt ca sunt liber , si o da , sunt liber si luni si marti (da voi troli care o sa ma sunati si o sa imi spuneti , STIU CA ESTI LIBER AI SCRIS PE BLOG!!) luni (daca nu ploua cum am eu noroc) ma gasiti sus pe bloc facand plaja cu casetofonul langa mine , o ieeaaaaaa !!!! daca nu fac plaja o sa gasesc eu ceva de facut prin care sa imi oftic colegii de munca , care bineinteles vor fi la munca si vor baga ca niste mig-uri marti nu stiu...de fapt stiu ce o sa fac dar nu pot scrie aici , pt ca mai intra si minori si nu este un blog restrictionat accesului pe varsta de minim 18 ani. puteti sa o intrebati pe colega Ioana ce fac eu marti , deoarece ea stie, si exact aia o sa fac. si daca ma sunati o sa va zic si personal ce fac. dar mai bine sunati-o pe Ioana cu coco si intrebati-o... (ea stie cel mai bine, orice, oricand este o enciclopedie vie si plus de asta stie o gramada de bancuri super bune, dar de alea old-scholl cu ceausescu si militieni, mie nu imi vine sa cred ca poate sa tina minte atatea bancuri) ti-am zis ca stiu si pot sa bad campii. nici nu ma intereseaza daca ai avut puterea de autoconvingere sa citesti pana aici crezand ca pana la urma/urmeaza ceva interesant. poate o sa merite pana la urma . eu zic sa perseverezi si poate gasesti in tine acea putere de a ma urmari in continuare. acuma imi dau si eu seama de ce mi-au confiscat astia de aici calculatorul, poate ca reuseam sa bat campii mai bine decat ei si ce au zis: oau asta ne intrece la batut campii , hai sa ii luam calculatorul. dar nu au luat in calcul ca eu pot sa ma exprim scriind si la masina de gatit / aragaz . doamneee (plictiseala) acuma imi doresc sa vina la montaj cineva de care sa fac misto . prea m-am plictisit. prima persoana care vine la montaj fac misto de ea. si eu stiu care ar fi cea mai potrivita persoana acum. as rade si nu as mai putea sa ma opresc pana maine cand o sa fiu liber. este da ,chiar tu , persoana care a iesit ieri pe geamul de la mine de la montaj pt ca a trantit usa de la intrare , aceasta fiind stricata cu clanta si aceasta clanta iesind 3 centimetri ,exact atat cat sa nu se mai deschida usa pe dinauntru. i-am zis senin ca de obicei cand a vrut sa plece sa faca nus ce, ca daca a stricat usa acum sa iasa pe geam. incep mai jos sa reproduc un fel de dialog intre noi: -dar nu pot sunt pe tocuri! -si eu ce sa iti fac? (in mintea mea continua fraza ,sa te imping de fund? ) -bine fie ies pe geam. zic eu, pui piciorul pe scaun ,apoi pe birou si de pe birou pe pervaz si gata esti afara. -unde afara? unde dau aici? -in tara minunilor. da sa iasa dupa indicatiile mele cand la un moment dat tipa ca din gura de sarpe si sare de pe birou jos. -nu pot . sunt miliarde de furnici afara ,au musuroiul chiar aici. zic eu, bine si ce treaba au furnicile cu noi? nu poti sa iesi ca sunt furnici? -nu ca sunt de alea care musca. radeam si ma durea burta de nu mai puteam , aproape ca ma inecam de atata ras. cum ma sunt furnici care sa musca? au dinti si musca? da bine acuma tu ca un cititor "muscat" la viata lui de furnici o sa zici , da domne musca. nu musca ciupesc , si nu ciupesc tot timpul si plus de asta numai unele ciupesc , alea mari si rosii. astea bydefault nevinovate nu musca nu ciupesc nu inteapa. sunt niste furnici obisnuite care si-au facut musuroiul la mine la geamul de la montaj care este un fel de demisol. sunt total inofensive, sunt de ani de zile acolo. le mai dau eu cola, pepsi ,biscuiti sa manance si sunt foarte pasnice. ti-am zis ca o sa merite daca citesti pana aici... stai sa vezi ce urmeaza... deci ziceam ca as vrea sa vina aceasta persoana de ieri si sa fac misto, nu cred ca vine pt ca e libera. din totdeauna mi-am dorit sa fac o bobina tesla si un motor cu reactie dintr-o turbina veche. am strans in subsol o parte din materiale pt ambele proiecte fara sens . sper intr-o buna zi sa le pot face. o sa pun si niste filmulete ca sa fie mai clar ce as vrea eu sa fac. da cam asta as vrea sa fac in viata asta . in rest vreau sa fac fotografii care sa ramana peste zeci de ani si sa le gaseasca cineva si sa zica: uite domne ce fotografii dubioase hai sa le publicam pe cine stie ce produse vor exista atunci ... daca nu vine nimeni de care sa fac misto sau sa imi provoace asa un mic chef de ras , cred ca ma duc eu sa gasesc pe cineva pe care sa il iau asa la o caterinca mica. am in cap pe cineva , pe unu care vroia sa se apuce sa invete chimie ca sa faca el tot felul de "potiuni magice" daca il gasesc nu ma mai intorc sa scriu . ca sa te plictisesc pe tine , doamne dar ce rabdare ai avut sa citesti pana aici...:)) mai fumez si o tigara plus de asta imi iau si o cafea de la un automat cu care sunt prieten si am cheitza albastra la el si cineva de aici cand i-am zis ca bag usb-ul in aparatul de cafea ca sa il heck-uiesc chiar ma credea ca il heck-uiesc si eu imi iau cafele gratis ... dohh cata minte. hai totusi sa il public pt ca poate vine sfarsitul lumii cat ma duc la cafea si raman cu postarea "nefinalizata" . doar aici e cu finalizare nu???? :))) daca gasesc comentarii mai aberez pana diseara.

08 mai 2012

a venit vara - sa facem fotografii !!!

Da este vara. nu mai puteam cu atata frig... inca din iarna imi propusesem sa fac 5738293 de poze intr un camp de rapita . saptamana trecuta ma plimbasem cu motorul pe niste coclauri cu rapita pe la tara . si am zis : aici trebuie sa fac poze . model aveam ,vorbisem inca din iarna cu Sasha sa facem la vara poze in lanul de rapita . locatia nu e secreta , este pe un drum spre orasul Manastirea , in zona orasului Oltenita. acolo sunt super peisaje pt fotografie . o sa pun mai jos cateva poze din "culisele" sesiunii foto .
la un moment dat a aparut ca din pamant un catelus ...cu un chef de joaca foarte mare. ce m a impresionat, ca era lihnit de sete si de foame ,el totusi avea chef de joaca si se gudura pe langa noi ... i a dat Sasha sa bea niste apa si , chipsuri , Lays cu ceapa :)) in fine o poza face cat 1000 de cuvinte ,o sa pun mai jos cateva.... urmeaza sa developez si doua filme a cate 36 de pozitii ,facute cu un aparat Praktica MTL3 si un Smena 4 , sunt curios cum au iesit acele fotografii...
aici imi arata Sasha ca "atat" de mare este o chestie care zboara pe langa baraca aia, era o giga-mega viespe ,sau nu stiu exact ce era, dar chestia e ca erau mai multe/multi buzguloi d'aia...
aici sunt cele mai bune fotografii , editate ALBUM FOTO SUMMER SESSION - BEST OF iar aici este albumul cu fotografiile needitate , o selectie de 200 cadre ,cat permite facebook-ul ALBUM FOTO SELECTIE 200 CADRE - FOTOGRAFII NEEDITATE
de veghe in lanul de secara...

23 aprilie 2012

filmari tura cu motorul la tzara

sambata si duminica , 21-22 aprilie 2012 super frumos afara , zic clar vreme de o tura la tara zis si facut , sus pe motor . am oprit la lukoil ,am umplut ochi rezervorul cu benzinica , si forja. drumul super misto , nu a fost deloc aglomerat la ducere, spre Oltenita. la intoarcere a fost un pic aglomerat , dar nu cine stie ce. am mers lejereanu 60 in localitati, 100 - 110 in afara. pe o singura portiune i am dat 130 ...si acolo era soseaua super nasoala :))) mai jos sunt filmarile in timp real , dar sunt splitate in 2 pt ca asa face gopro-ul cand ajunge la 2 giga si ceva pe fisier. la un moment dat se vede si radarul pe filmare , pe youtube apar si niste timpi pe care i am scos eu de pe filmare. iata si filmarile: am facut si cateva poze si la intoarcere am beut un capshino la mol la autostrada , miam miam ...

27 ianuarie 2012

Cea mai aspră iarnă din istorie care a încremenit întreaga ţară

„Marele Viscol" a încremenit Bucureştiul şi întreaga Românie. Cea mai grea iarnă din secolul XX prin care au trecut românii a fost în urmă cu 58 de ani. Stratul de zăpadă ajunsese până la cinci metri înălţime în sud-estul ţării.






În dimineaţa zilei de 3 feburarie 1954, bucureştenii s-au trezit prizonieri în propriile case. „Ne-am dat seama că era zăpadă mare pentru că înăuntru era întuneric, iar geamurile erau albe. Am încercat să ieşim, dar nu s-au deschis nici ferestrele, nici uşile!", a declarat pentru „Adevărul“ Dan Antoniu , cercetător istoric în domeniul aeronautic.


„Marele Viscol" a încremenit Bucureştiul şi întreaga Românie. Cea mai grea iarnă din secolul XX prin care au trecut românii a fost în urmă cu 58 de ani. Stratul de zăpadă ajunsese până la cinci metri înălţime în sud-estul ţării.

Tramvaiele au rămas înţepenite zile întregi, după care a fost săpat un tunel pentru a putea înainta









În dimineaţa zilei de 3 feburarie 1954, bucureştenii s-au trezit prizonieri în propriile case. „Ne-am dat seama că era zăpadă mare pentru că înăuntru era întuneric, iar geamurile erau albe. Am încercat să ieşim, dar nu s-au deschis nici ferestrele, nici uşile!", a declarat pentru „Adevărul“ Dan Antoniu , cercetător istoric în domeniul aeronautic.„Zăpada depăşise înălţimea casei, cred că erau vreo 3-4 metri, dar erau şi zone unde omătul era mai mare, peste cinci metri", şi-a mai amintit bucureşteanul. Prin dreptul uşii pe care au reuşit să o deschidă, fiindcă se deschidea în interior, au început să-şi facă un tunel de ieşire, oblic, la 45 de grade, săpând prin omăt, până când au ajuns în dreptul străzii. Pentru că riscau să moară de foame şi de frig în case, românii s-au mobilizat pentru a îndepărta „munţii“ de zăpadă. Au săpat un tunel prin nămeţi, au cărat zăpada cu căruţele până în Dâmboviţa, până când stratul s-a mai micşorat. A intervenit şi armata care şi-a scos tancurile pentru că oamenii riscau să se răstoarne. prin zăpada nebătătorită.Maşini le au fost acoperite de troiene, iar unele au fost strivite de şenile. S-au stabilit chiar reguli, care au fost transmise tututor prin intermediul ziarelor şi radioului. „În primă urgenţă se curăţă partea carosabilă a străzii, iar pe cele cu tramvaie se va degaja întâi pe partea cu cele două linii de transport şi câte un metru în plus, pe stânga şi pe dreapta", era una dintre indicaţii. Oamenii trebuiau să strângă zăpada din interiorul curţilor astfel încât să degajeze zidurile caselor. Zăpada era obligatoriu depozitată doar pe scuaruri şi pe terenurile virane. „Este interzis a se arunca zăpada în gurile de canal, precum şi a scoate zăpada din curţi în stradă şi nu se va depozita pe partea carosabilă!", mai spunea una dintre reguli.

Agitatorii scoteau oamenii în stradă

Mii de militari, înarmaţi cu lopeţi, au lucrat zi şi noapte pentru a elibera străzile. S-au format chiar echipe de agitatori care să meargă prin toate sectoarele şi să scoată oamenii la deszăpezire.

„Scînteia": „Toate forţele pentru înlăturarea urmărilor viscolului!"

Primele maşini speciale de deszăpezire din Capitală au fost aduse imediat după Marele Viscol din februarie 1954, de la o uzină din URSS, titrează „Scînteia“ . Atunci funcţionarii au fost scoşi din birouri pentru a da o mână de ajutor la deszăpezirea Bulevardului Magheru şi la încărcarea camioanelor cu saci de făină pentru brutării, de la morile din oraş.





Prin intermediul ziarului „Scînteia", organul de presă al partidului comunist, care era atunci la putere, li se amintea zilnic oamenilor că trebuie să-şi îndeplinească „datoria patriotică".



Autor: Roxana Bălan http://www.adevarul.ro/life/viata/web-FOTO_Cea_mai_aspra_iarna_din_istorie_care_a_incremenit_tara_noastra_0_634737099.html

26 ianuarie 2012

mini-curs de filmare si montaj video

deoarece am multi prieteni, colegi care stiu montaj , dar si mai multi care nu stiu , dar vor sa invete , m-am decis sa pun pe "hartia" electronica un mini-ghid practic de montaj si editare video.

in primul rand trebuie sa va spun ca nu intentionez sa ma leg prea tare de formatele video/audio , o sa incerc doar spre final sa ma afund un pic in stufarisul , extensiilor video , compresii , softuri de editare si conversie , etc etc , chestii tehnice pe care ,pe mine personal nu ma intereseaza .
eu daca am o imagine , cu aia lucrez , ca e filmata cu VHS sau cu o camera beta sau fullHd nu ma intereseaza . interesul meu este de a monta acele imagini .
asadar ,considerati ca suport video ,chiar un banal telefon , sau daca va excita mai mult ,un RED sau Arri.

inceputul , este un pic mai greu . pt ca asa oricine poate spune: ce eu nu pot filma cu telefonul ? sau mi-am cumparat camera video Sony bla bla FullHD , trebuie sa se vada sticla si toata lumea va fi fericita si o sa iau like-uri pe youtube (care e alt subiect stufos)
nu este de ajuns sa ai o camera video performanta, trebuie sa stii macar regulile de baza ,care le ai pe DVD ul care l-ai gasit in cutia camerei video , stiu scria "tutorial bla bla home-video" si nu ai vrut sa te uiti la el pt ca primele minute ti s-au parut plictistoare ,cu butoanele camerei si mai departe cu incadraturi si un fel de slide-show uri asa da asa nu.
erau notiunile de baza alea , peste care nici eu nu pot trece.

in primul rand , cunoasteti "arma". trebuie sa frunzaresti macar un pic manualul camerei.
eu recunosc, daca manualul are peste 1,5cm grosime , citesc doar inceputul si sfarsitul , restul butonez eu sau fac experimente sa vad ce iese. este cam aiurea sa bajbai asa sa vezi diferentele , pt ca uneori nu se vad pe acele ecrane mici sau sunt diferente de compresie ,conversie ,dimensiune etc etc care nu se vad decat pe calculator.

boon sa presupunem ca stim tot ce stie camera sa faca . nu trebuie sa inveti ,efectele stupide de sepia ,solarizare ,bump-in ,out ,fade-in out, matrice ,pix-trail, alb negru (la unele aparate foto merita folosit efectul de alb-negru, dar atentie ,daca se face in timp real alb negru ,filmarea/poza asa va ramane)
daca stii cum sa setezi un white-balance (balansul de alb) corect ,in modul manual este mai mult decat suficient. de asemenea deja intrii in categoria "mari regizori in viata" daca stapanesti inelul sau rotita de focus pe manual. focus-ul sau sharf-ul cum este denumit de cei mai in etate, este o smecherie simpla ,dar de mare efect , adica iata un exemplu: gagica iti arata un trandafir pe care il tine fix in dreptul obiectivului in partea de jos a cadrului.(pe axul obiectivului este si fatza ei in planul 2 adica fundal) tu te joci cu rotita sau inelul de focus ,si focalizezi cand pe fatza ei ,cand pe trandafir. gata esti un zeu al cinematografiei. :)))))



poti sa spui: eu sunt non-conformist , nu voi filma dupa niste reguli de bosorogi , dar unele reguli , chiar trebuie respectate la filmare sau montaj , pt ca ar fi ca si cum ai spune eu merg pe contrasens cu masina , ca deh sunt nonconformist...
asadar reguli de baza:

nu face zoom inainte si inapoi din acea nenorocire de buton T/W (transfocator ,wide)
cand te vei uita la filmare , o sa iti vina efectiv rau de mare , pt ca te ameteste o imagine care face inainte si inapoi pe toata durata gratrului la padure...
stiu ai vazut filmul ala cu Mr Bean cand el a filmat cu un handy cam si a fost premiat la nus ce festival , dar tine cont , pana si Mr. Bean se dadea el, cu tot corpul inainte si inapoi , adica un fel de traveling. (travelingul se face pe niste sine ca de tren pe care merge un carucior cu rotite pe care este camera fixata)



deci tine camera fixa , arata ce ai de aratat , de aproape sau de departe.
apesi REC ,dupa ce ai dat zoom pe un obiect , in principiu ,stabilesti cadrul , dai rec , opresti , stabilesti iara un cadru ,filmezi , iar opresti. si tot asa. in felul asta nu te vei chinui la montaj, sa stai sa elimini greseli , sa capturezi/importi material mult si prost. camera nu este reportofon . daca e sa pice un avion , stai linistit ca ai timp sa il filmezi , cazut jos sau in timp ce cade , sau sau sau... sa nu crezi ca te pregatesti ca sa se nimereasca la tine cand cade soacra mare cu scaunul pe spate... (intentionat am pus invers, nu este pt cine se pregateste, este pt cine se nimereste...doh)
mai departe :
respecta incadraturile. nu taia in cadru , membre ,maini ,capete , adica sa i se vada doar umerii si capul , si de la coate incolo nu se mai vede cum gesticuleaza amplu.
daca persoana pe care o filmezi /pozezi se afla in profil , incearca nasul sa nu iasa in fata ,si sa fie la nivel cu obrazul .

nu asa


asa da


si de asemenea , este bine sa stii incadraturile si cateva chestii in plus , care sigur te vor ajuta sa devii un mic Tarantino ,sau ce vrei tu...
incadraturi:

plan ansamblu, se vede tot este ultra larg.




plan general , este un pic mai aproape de subiecti si ei se vad in toata splendoarea lor ,inclusiv locul unde sunt ei postati pe aceasta lume...:PP



plan intreg , persoana ca atare ,intreaga (aici am bocancii un pic taiati , dar asta e poza cea mai exemplificativa)



plan american , asa se numeste el , din pct-ul meu de vedere este o ciudatenie (ca si procedeul de filmare "noapte americana")
la aceasta incadratura , partea de jos a cadrului este sub genunchi un pic.



plan mediu:



prim plan:
(in mod normal la filmare video nu se lasa asa mare luft/aer ,adica spatiu in stanga ,drapta ,sus-ul cadrului ,dar deja intram in fineturi cu diferente intre fotografie si filmare)



gros plan (se citeste groplan)



si ultima incadratura , plan detaliu:




acum la fel mai sunt cateva fineturi , cum ar fi :
nu poti sa ii zici unui operator sa iti filmeze blocul in detaliu, poti cel mult sa ii zici sa iti ia un detaliu cu o fereastra a blocului, sau blocul intreg. sunt chestii de exprimare care uneori, unora le scapa. la fel mai este cu plan amorsa de mingie , o bila nu are amorsa . prin cadru amorsa descriem un cadru filmat peste umarul subiectului, adica din spatele lui ,stanga sau dreapta ... gen vedem ceafa si umarul drept al unui barbat in stanga cadrului, iar in dreapta avem , femeia care se vede cum sta in fata barbatului si ii spune ceva.

copyright christian_curec

sau amorsa de fund :))



de asemenea mai exista niste procedee de filmare sau fotografie, prin care poti creea senzatia de micime ,mic ,infim , sau grandios gigantic , cu incadraturile
plonje si racoursi .
inchipuiti-va urmatorul scenariu: un copil fotografiat de sus in jos , adica plonje , este evident va parea mic , neajutorat , daca il fotografiem de jos in sus , prin racoursi , el va parea mare , puternic , gigantic . putem specula intotdeauna tehnicile si unghiurile de filmare /fotografie.



mai sunt o stiva de alte tehnici de filmare , dar nu am timp sa le detaliez pe toate aici , o sa mai spun doar de steady-cam care este o centura prinsa pe corpul operatorului si pe centura este fixata camera printr un dispozitiv de amortizare care ii permite chiar sa fuga si cadrul sa nu se batzaie , si pt efecte dramatice , filmare cu macaraua video , adica coboara camera cu bratul macaralei sau urca .
o sa pun cateva filmulete si va prindeti voi, apoi trecem la montaj :P





acuma eu nu o sa ma apuc sa detaliez fiecare tip de montaj in parte , videoclip, nunta , stiri,spot reclama ,film,scurt metraj etc etc
voi spune asa in mare ce se face si ce nu se face.
de retinut , ca, cea mai curata taietura intre doua sau mai multe cadre , ramane CUT-ul , adica montaj de tip cut-cut , se schimba cadrul pur si simplu. este folosit in general la stiri . dar daca te duci si ii montezi nunta lu unu' si nu i-ai bagat doua trei tranzitii cu inimioare sau inele cum a vazut el la nus' ce amic , nu iti vei mai lua banii. asadar trebuie sa te orientezi , in functie de ce montaj faci ,pt a adapta tranzitiile intre cadre. la videoclipuri este permis orice , cu cat ai o tranzitie mai trasnita cu atat e mai bine , displace-uri , pix-trail uri si in general o tona de efecte ,dubioase cel putin. recomand cu caldura pt softul avidProHD suita de la Saphire ,si Esential Video . sunt niste plug-in uri pt softuri de editare cum ar fi avid , premiere , vegas , etc etc ulead ....

ca tranzitie curata , ramane disolve-ul care s-ar traduce prin dizolvarea unei imagini in alta imagine . la fel fade-in si fade-out sunt curate , adica se duce imaginea in negru si apare din negru.
ca greseli trebuie evitata folosirea incadraturilor de acelasi tip ,una dupa alta , bine inteles cu exceptii, deci nu cadru larg si urmeaza tot un cadru larg , trebuie sa alternezi incadraturile , incepand de la larg/general , localizare , adica padurea unde este gratarul , general cu gasca , fetzele lor , gratarul, masina , catelul care se joaca , iar cadre medii cu tovarasii de gratar , fata in groplan cu micul in gura , iar general , si tot asa .



daca se face montajul pe muzica este bine ca taieturile sa fie plasate pe accentele muzicale. haosul intr-un montaj video , este calculat intotdeauna. repetarea cadrelor sau folosirea de fotograme subliminale, este uneori mijlocul care ne scuza ,pt atingerea scopului . :))

folosirea de fotograme subliminale este interzisa , asa zice in lege... :P
(google it)

mai sunt time laps-urile...si multe alte procedee... dar sunt foarte multe de spus... asa ca...raman de spus. mai sunt de asemenea racordurile pe miscari actiune ...etc etc ...

sunt foarte multe de zis despre montaj...dar orele sunt tarzii si drept urmare o sa revin si cu alte amanunte si detalii... asta daca va intereseaza... bagati un ochi si pe facebook   http://www.facebook.com/studioundermedia

24 ianuarie 2012

Bărbaţii sunt pur şi simplu nişte oameni mai fericiţi

Bărbaţii sunt pur şi simplu nişte oameni mai fericiţi

Numele tău de familie rămâne neschimbat.
Garajul este al tău pe de-a-ntregul.
Planurile de nuntă se rezolvă de la sine.
Ciocolata este doar o altă gustare...
Poţi să devii preşedinte.
Niciodată nu poţi să fii gravid.
Poţi purta un tricou alb într-un parc acvatic.
Poţi SĂ NU porţi nici un tricou într-un parc acvatic.
Mecanicii de automobile îţi spun adevărul.
Lumea întreagă este toaleta ta. Niciodată nu trebuie să conduci până la o
altă staţie de benzină ca să cauţi o toaletă deoarece aceasta în care eşti
este prea scârboasă.
Nu trebuie să te opreşti să te gândeşti înspre ce parte trebuie să învârţi
o piuliţă sau un şurub.
Acelaşi loc de muncă, salariu mai mare.
Ridurile adaugă caracter.
Rochia de mireasă - $5000. Închirierea unui frac - $100.
Oamenii nu se holbează niciodată la pieptul tău atunci când vorbeşti cu ei..
De la tine se aşteaptă practic să mai scapi ocazional "câte un sunet" bine
armonizat...
Pantofii noi nu taie, jenează sau mutilează piciorul.
O singură dispoziţie sufletească mereu.
Conversaţiile telefonice se termină în exact 30 de secunde.
Ştii tot felul de lucruri despre tancuri.
O vacanţă de cinci zile necesită o singură valiză.
Poţi să-ţi deschizi toate borcanele.
Eşti copleşit cu laude pentru cel mai mic act de gândire.
Dacă cineva uită să te invite, el sau ea mai poate încă fi prietenul tău.
Lenjeria intimă costă $8.95 trei perechi.
Trei perechi de pantofi sunt mai mult decât suficiente..
Nu ai aproape niciodată probleme cu cureluşa de pantof în public.
Nu eşti capabil să vezi cute pe hainele tale.
Totul de pe faţa ta rămâne în culoarea originală...
Aceaşi freză ţine ani de zile, poate chiar decade.
Trebuie să-ţi razi doar faţa şi gâtul.
Te poţi juca cu jucării toată viaţa ta.
Burta de obicei îţi ascunde şoldurile mari.
Un portofel şi o pereche de pantofi de o singură culoare pentru toate
sezoanele.
Poţi purta pantaloni scurţi, indiferent de cum îţi arată picioarele.
Poţi să-ţi "faci" unghiile cu un briceag.
Ai libera alegere privitor la a-ţi lăsa mustaţă.....
Poţi să faci cumpărăturile de Crăciun pentru 25 de rude în ziua de 24
decembrie în 25 de minute.




(primit pe e-mail...nu stiu autorul)

13 ianuarie 2012

underground session #1

pana la urma, s-a intamplat... era inevitabil.

s-au cunoscut intamplator intr-un club , mai vara/toamna trecuta , la un concert marca Florin Maxineanu.

el, frumos dar modest, Canon 500d ,nou noutz cateva cadre la activ , si cu un obiectiv si mai modest stock din kitul de prezentare , fara stabilizare VR si alte chestii (18-55)

ea, frumoasa.
probabil ca a fost acea strafulgerare ca de blitz din ochii ei.
stiau probabil amandoi ca urmau , mai devreme sau mai tarziu sa se mai intalneasca.

si asa ,a fost ,cum necum s-au intalnit pana la urma, pt ca atunci, cand putea ea nu putea el ,si invers...

in fine ideea e ca atunci cand s au vazut prima oara , el ca aparat relativ modest, a stiut ca nu prea o sa fie bagat in seama , dar stiti voi vorba aia , incercarea moarte nu are... si a incercat pana a reusit.

initial el vazuse asta (vezi filmul de mai jos) dar ulterior cand s-au cunoscut mai bine a constatat ca nu e asa ea. erau doar aparentele inselatoare.



hai sa va spun mai departe , pt ca vad ca va place...:))

mai scurtata povestea ,el cand a intalnit-o pe ea ieri , deja incepuse sa vada cate ceva ...si mai stia un pic (invata-se si un pic de bataie ,avea blugi ,geaca ,hai la Bucuresti :) ) mai avea inca vreo cativa ochi , gen obiectiv Beston de 80-200 , Helios de 35 , inel adaptor old school M42 , un 55-200 cu VR de la Canon ,un Pentacon fix de 200 , video assist cu remote control in 2,4ghz etc etc accesorizari...

dar la baza a ramas un Canon 500 D cu toate ca el si-a dorit sa fie 550D , dar deh , nu ne putem alege parintii .... :))

acea privire care era sa ii sparga CMOS-ul




si singurul cadru care mi-a placut mie personal. privind cu ochiu' fin al criticului, acel concert.



am zis ca mai scurtez din poveste dar nu am cum.
ieri au fost amandoi fata in fata timp de aproximativ 4-5 ore , le-a placut amandurora , nici nu au sesizat cand a trecut timpul , pt ca efectiv au fost mai multe ore ...
Canon-ul nesatios , sa captureze orice gest ,mimica ,clipire de ochi. tragea cadre intr-o veselie... clantz ,clantz ,clantz, zornaia metalic prisma din el. avea pt ea cand ochi reci si grei de metal si sticla veche din obiective de la bunicu' , cand ochi calzi de obiective noi stabilizate, care sesizau uneori priviri taioase din partea ei. a fost muzica ei si ambientul lui. probabil prea ingust (nu cred ca si la minte)( cum spune Miri Bratu )

acum nu am cum sa va arat aproape nimic practic, pt ca inca nu este "filmul developat" :P statistic vorbind , au stat aprope 4 ore fata in fata si au avut 5,6giga de "brut". deci vreo 1 giga pe ora (aproape filmare HD :)) ). pt mine cifrele sunt irelevante , vreau sa vad rezultatele concrete.

oricum Praktica MTL3 'al batran (sharf cu rupere pe cerculetz), pe film 35, a stat in tocul lui de piele, pe masa cu 36 de cadre in el, si a zis ca el nu mai poate sa vada asa ceva si ca e prea batran pt acest secol al super-vitezei, oricum treaba s-a desfasurat intr-un ritm ametitor 2 tinute si 5 tone de variatiuni diverse (stiu e pleonasm dar imi place cum suna , ha ha ha)

pot sa va arat in schimb o poza , stiu o sa spuneti , aoleoo !!! daca toate sunt asa s-a ales praful de tot , dar nu va grabiti , este desharfata intradevar , nu i se vede cotul , lacatul cu care e inchis grilajul e in cap si nu prea se vede , deci nu isi are sensul, ochiul drept e acoperit de o bara , etc etc etc greseli ... dar a fost decizia lor ,si eu ca parinte spiritual le accept greselile , era un obiectiv vechi care se blocheaza intr-o anumita plaja de sharf , comfirmarea de focus automata a inelului adaptor M42 era cand pe ochii ei cand pe grilaj , in unele poze o sa vedeti ca punctele de focus sunt cate o data pe "alte" zone ale corpului .
cea mai amuzanta comfirmare de focus pe care am primit-o ,la aceasta sedinta foto, a fost ,intr-o baie de lumina , unde incepusera sa miroasa a incins 4-5 reflectoare a cate 250 wati (deja incepuse sa fie consum de energie electrica plus restul angaralelor ,si imi era frica sa nu cedeze instalatia electrica si sa ramanem pe intuneric , sau si mai rau sa luam doamne fereste foc)(oricum cineva de sus a avut grija de noi)(la modul figurat sau propriu? :) nus')
va ziceam de punctul amuzant de comfirmare , a fost pe buric. unul singur. central. bip. atata tot. aproape ca m-a pufnit rasul. nu stiu daca am tras cadrul ,sau am reapasat pt recomfirmare.

si au mai fost multe.... poate o sa revin cu amanunte ,atunci cand voi posta fotografiile. pt ca au iesit fotografii nu poze. (adica scriere cu lumina ,foto/n grafii/os)



ps: nu mai stiu care era "afara" si care "inauntru" ...gen... "behind blue eyes"

LATER EDIT:

AICI GASITI GALERIA FOTO DE LA SHOOTING




unde pps: este un cadru subliminal, asta:

despre telefonie si smart foane

"DISCUTIE DESPRE TELEFONIE" si Iphone pe
http://www.piticigratis.com/2011/10/ce-ma-mai-enerveaza-in-ultimul-timp