22 iunie 2018

reparatie sursa alimentare statie emisie telecom

repede postare.

mai am de postat cateva chestii, dar in masura timpului, revenim in editiile viitoare...
acum pe repede, reparatie sursa statie de emisie.


acum vreo cateva luni, am fost un pic bou si am ars o sursa de alimentare pt statia de emisie. 12volti la 25 amperi.
cum am ars=o? simplu. am facut scurt pe +  si - :) fara sa imi dau seama, evident. ca de aia si eram un pic bou. acum sunt oarecum mai putin. pt am reparat-o. dupa luni si luni... ma voi intoarce.

:)))
 de ce tineam la aceasta sursa? pt ca era si este o sursa dedicata alimentarii unei statii de emisie.
are alimentare de backup de pe acumulator, si cel mai important, are partea de chopper respectiv integratul care realizeaza comutatia, intr-o cutiuta separata ecranata. pt ca in unde scurte apar spike-uri in diverse frecvente, daca sursa nu e bine facuta din pct de vedere al comutarii. si evident, pot aparea si pe partea de retea scapari de rf, si te aud vecinii pe frigider, cand il deschid noaptea sa vada ce mai e prin el. 
unele surse dedicate alimentarii de statii, au un potentiometru din care se regleaza bias=ul sursei, ca sa poti scoate acele "cuie" din anumite frecvente.

bun. deci tineam la sursa, trebuia reparata. dupa ce am verificat siguranta, care niciodata nu se arde, am desfacut sursa bucati.





am gasit inauntru un tranzistor 2SC2625 ars.



m-am uitat pe net, am vazut ca e un tranzistor NPN la 400 de v, si bang, am cautat in cutia de la Nea Radu cu piese, si ce sa vezi ? am gasit alte tranzistoare 2SC, notate C.... Le-am cautat pe net, si apoi care mi s-a parut mie mai potrivit la echivalente, pe ala l-am montat. 

si acum poze:








 












 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu