12 iunie 2020

reparatie sursa cu 723


Daca nu am DIL 2x4, am tuns unu 2x7. 😊 Sa tai si cu dremelul din el, ca sa fie la dimensiune?😂😂😂 Asta mare a facut accident cu condensatorul din capat. Doua amplificatoare operationale pe post de comparatoare de tensiune, arse dintr-un foc. Cum? Simplu: sursa are doua trafuri independente. 



Asta e un lucru bun. Unu pt "logica" sursei si unu mare pt tensiunea de lucru variabila. Problema a fost in proiectarea defectoasa a sursei. Pe cablaj vin si pleaca inclusiv firele de la tranzistoarele de putere, prin niste pini pe cablaj, pe care se imbucseaza niste cose de pe cabluri. Evident ca la un moment dat fiind foarte multe contacte imperfecte, riscul de failure era mare. Ceea ce s-a si intamplat. Baza unui tranzistor nu a mai fost controlata, si in acest fel, a ajuns catamai voltajul +/- diferential 23 volti, direct in operationale. Unul din ele se ocupa cu voltajul variabil, si daca cedeaza apar 43 de volti pe iesire, si unul din ele se ocupa cu controlul amperajului. De asemenea mai e un SFC2723EC, care nu e nimic altceva decat un MA/TA/TB/UM723 clasic pt surse, care se ocupa de scurturi suprasarcina si etc. Evident am luat la puricat toate cosele si le-am eliminat, cositorind direct firele in acele puncte de contact. Mai am la 2N3055-urile de cositorit bazele si emitori. Ca tot pe cose sunt firele puse pe terminale. Am uitat sa spun ca potentiometrul pt voltaj este multitura. Cresc din 0.1 volti in 0.1.😊








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu