16 iunie 2020

Review despre scule Parkside si nu numai


am zis acu' ceva timp ca o sa scriu un review pt sculele Parkside, "parcare laterala", in principal pt grupul Pasionatilor de Unelte si cateva Silvercrest
https://www.facebook.com/groups/pasionati.de.unelte/?multi_permalinks=3589961614363648&notif_id=1592253501521125&notif_t=group_highlights



Evident tot ceea ce descriu mai jos, este parerea mea personala. Asadar oricine altcineva poate avea o total alta parere.
Dar ca idee, din start trebuie sa plecati de la premiza, ca sunt niste scule pt hobby, nu pt o utilizare intensa, profesionala. Deci daca va cumparati asa ceva scule, nu le forjati, pt ca nu o sa tina in regim de santier. Cu toate ca unele persoane au fost chiar foarte multumite de anumite scule din gama Parkside, pe care le-au folosit in regim de santier. Si eu pot spune despre mine ca le folosesc destul de intens, mai mult decat hobby, si sub santier.
Despre multe scule doar am auzit ca nu ar fi bune, si drept urmare o sa le enumar acum la inceput, pt ca sunt putine, si nu le-am detinut eu.
Pistol de lipit gen letcon, cu o rola debitoare de cositor/fludor. I s-a faramat unui vecin, de la a 3 utilizare.
Pompa pt ulei uzat. Idem am auzit de la cineva, ca nu e ok.
Eu am 3 radiouri de bucatarie Silver Crest, cu ceas si lumina, functioneaza perfect. La altcineva, nu mai comuta de pe line in pe radio.
De asemenea, am 2 statii meteo cu senzor extern, dar senzorul il folosesc in interior pt altceva, in banda de 430Mhz, functioneaza perfect. (la fel sonerii si alte actionari cu RF, imi functioneaza perfect)
 Un alt prieten si-a cumparat acel redresor "electronic". Mi-a zis ca e o porcarie, pt ca daca vede sub 11,5 volti acumulatorul, nu mai incarca. Deci clar o mare porcarie. Il foloseste tot pe ala pe traf si punte redresoare, pe care i l-am facut eu. :)
Eu ca electronist, nu as folosi nici o data letconul electric Parkside cu 2 baterii AA. Nu mi se pare de incredere. Mi-am cumparat tot asa, pt ca era ieftin un letcon pe gaz, Parkside. Merge relativ ok. Oricum, pt letcon pe gaz, am un Rotenberger profesional. :)
De asemenea, ca letconuri de lucru, am Welleman, Ersa si statie cu aer cald si pt smd Gordak. Asa cum cei din constructii se respecta cu Millwauke, DeWalt, Makita, Bosch, Skill etc, tot asa si eu, ca electronist, nu pot lucra cu Parkside ca "scula principala", sau "scula de baza". :)
 In aceeasi categorie intra si aparatele de masura, pt mine. Nu mi-am luat nici o data vreun aparat de masura din Lidl. Sa fim seriosi. 
Idem, nu mi-as cumpara "dremel" din Lidl, Parkside. Am trusa completa, Dremel original...

 In categoria Powerfix: surubelnite, patenti, ciocane, sficuri, etc clestisori si scule mici, mi se par destul de ok.
Nu ii comparam cu Wiha, Proxxon, sau Yato ori alte marci consacrate, dar sunt acolo, de lucru cat de cat. Merita banu'.
la fel la spray-uri si etc solventi, vopsele, etc chimicale, sunt ok.
La burghie nu te poti astepta la cine stie ce, dar iti faci treaba cu ele, vreo 10-20 de gauri.
Cat priveste frezele, acelea care maresc gauri in tabla, sau alte accesorii de frezat, mi se par asa si asa. Avand in vedere pretul, merita.

Sper ca m-am facut inteles, ca nu stau intr-o bormasina la 230v de la Parkside, sau flex Parkside. (nici nu mi-am luat flex la 230v Parkside) (la 230v am un Skill, unu de la Obor, si unul Panzzer) Mi-am luat SI O BORMASINA Parkside, pt ca era foarte ieftina. Ca bormasina de lucru la 230v folosesc o bormasina care e nemuritoare, luata acu 10 ani de la Obor, de noua, si la care de-a lungul timpului am schimbat la ea orice, mai putin motorul, rotorul si statorul. Si asta e cel mai important la o bormasina. Rotorul si statorul, sa nu oboseasca. Sunt mare fan scule de la Obor, din gama, venite din China, pe filiera Rusa. Tot ce am de la Obor de la targul de fiare, nu m-a lasat nici o data. Un singur flex, mai mic, dupa vreo 8-9 ani, s-a ars rotorul, cand l-am fortat intr-o teava groasa de 3 toli. In rest ceea ce folosesc in regim de semi-intensiv/hobby sunt urmatoarele scule:  2 rotopercutoare Obor ambele, merg de rup, unu cu motor vertical, si unu cu motor orizontal, polizor de banc, de la Obor, Stern 9-10 ani vechime (china-rusia). Circular de mana, ceva mediu de la Dedeman, slefuitor cu banda Bosch, circular de banc DeWalt, si etc.
Chei fixe/inelare/tubulare, menghine si etc, iau fix ce imi trebuie, de calitate "old", tot de la Obor de la fiare.
Strung rusesc (modificat de mine, "electronizat"), cu cutite romanesti, luate de la Obor din spate de la strungari.
Si sa precizez si hobby-urile mele, sa nu se creada ca de fapt "lansez rachete pe Luna", :))) nop, sunt motociclist, imi place sa imi repar singur motoarele, si radioamator, unde mai construiesc diverse antene, carcase, amplificatoare RF, si etc chestii electronice electro-mecanice. Masinute, avioane radio ghidate, barcute, drone, si etc "jucarii" pt copii mari. :))))



Sa incepem review-ul:



magneti pt fixare la sudura. par ok, sunt destul de puternici, de ajutor. Merita banu'.
macar ca suport de cafea...
sau ca suport pt statia Gordak cu aer cald. :))

magnetizare demagnetizare. merita. mi-am luat unu mai demult, pe care scrie Powerfix. de curand mai mi-am luat unu, dar scrie Parkside pe el :)))) ambii sunt identici si la fel.


mini flex cu acumulator la 12v . este foarte ok in regim de amator, hobby sa tai o tevuta ceva table...mai finute.
nu e de tavaleala, si acumulatorul tine destul de putin. Plus ca am gasit o greseala in proiectarea incarcatorului. O tablita de contact pt incarcare era pusa gresit, si nu incarca la maxim acumulatorul.



bormasina, filetanta cu mandrina detasabila, la 12 volti. Face toti banii!! O am de foarte mult timp, si merge perfect, ]plus ca tine acumulatorul neasteptat de mult. Are destula forta, si ma bazez pe ea la o "lucrare" pe bloc sa zicem. se potriveste acumulatorul de la flexul de mai sus.


alta versiune de bormasina la 12 volti, dar fara mandrina detasabila si cu manerul vertical. la fel super scula, tine acumulatorul destul, te bazezi pe ea.


am avut demult, demult, la 1900 toamna, inainte de a aparea Lidl la noi pe piata, o bormasina cu acumulator, Asist. o chinezarie, care merge si in ziua de azi, doar ca i-am taiat partea de jos cu acumulatorul, si am facut-o bormasina la 12 volti, dar cu priza de bricheta auto/moto. :)

O alta scula cu care cei de la Lidl, pur si simplu m-au surprins: o trusa cu o struto-camila la 21 de volti, slefuitor, soricel, taietor cu panza pivotanta, slefuitor orbital, bormasina.
Ma nene, dupa cum zicea cineva pe grupul pasionatilor de unelte, da clasa la forta si cuplu, la firme de renume. (pe mod bormasina)  Intradevar are super forta, si mi se pare foarte solid facuta. Acumulatorul tine mult, per total, merita banu'. :)






patenti etc scule. merita ca hobby. sau scule de rezerva.



bormasina asta, la 230v am cumparat-o pt ca era enervant de ieftina. 90 de lei. am gaurit asa de test cu ea, nu e cine stie ce, dar merge cat de cat.  Un prieten si-a luat una identica, si nu i-a functionat de noua. Avea regulatorul de turatie stricat, care se vede mai jos, si o lita rupta la bobinajul statorului. Nici el nu statea in aceasta bormasina, dar i-am reparat-o eu, si acum merge cu un buton de veioza in loc de butonul original. :))) o jucarie.


ruter la 230 volti. Rupe fasul. La maxim, chiar are 30 si ceva de mii de rotatii. Am facut in blatul de la bucatarie o gramada de scobituri, si s-a comportat excelent. Merita banu'.

felx bandajat Skill. dar asta e alta poveste... :)


aparat sudura Parkside. aici ar fi atat de multe de zis...si nu prea am timp. eu i-am adaugat un ventilator pe spate, nu pt ca ar fi trebuit, pt ca la cat am sudat eu cu el, a ramas rece tot timpul, dar i-am pus ventilator, pt ca aveam unu care se potrivea perfect in spate. Multi zic ca ar avea bobinaj din aluminiu vopsit sa arate ca cuprul. Inclin sa cred ca e adevarat... o sa imi fac o data timp sa vad exact daca are bobinaj din aluminiu sau cupru. (putin probabil) Asa la greutate, ar fi ceva greu.. dar nu stiu ce sa zic. Oricum in regim de hobby e excelent. Unii zic ca nu ai putea suda un iaht intreg cu el. :)))))) Like doh. Capitane Obvious. :)))



racorduri furtunuri de aer. excelente, material bun, moale, maleabil. merita banu'.
Un prieten si-a cumparat si compresorul ala mare... merge. (nu stiu cat de bine)

pt nevoile mele, sa suflu un server sau sa vopsesc o carcasa mica, doua compresoare de frigider, in paralel, cu supape unisens si presostat inca nemontat, imi sunt ultra de ajuns. pt leptopuri am un compresor mai mic, de racit automat dispensor de apa. :))) nici nu fac zgomot. :)

ascutitoare de burghie. daca nu stii exact cum sa ascuti un burghiu, nu iti lua aceasta scula, pt ca nu te ajuta cu nimic. este un minipolizor, dar trebuie sa stii exact unghiul si ce si cum, pt ca acel suport pt burghie, nu prea te ajuta.

sergenti mari. clesti ajutatori. merita banu'
bormasina de banc. asa si asa. (a aparut un model mai nou, la Parkside, care pare mai ok)
pt hobby, si diverse lucrari unde e nevoie de o bormasina cu coloana, e ok. are un pic joc in axul rotativ, dar daca esti meserias, lucrezi cu ce ai, nu faci figuri de buftea. :)
polizor de la Obor, Stern de 9-10 ani.  merge perfect.
accesorii de aer, de la Parkside. unele merita, altele nu...dar depinde si cat de meserias esti. :) eu am vopsit balconul, si au fost ok.


filiere tarozi, etc freze. pare otel ok, destul de rezistente, merita  banu;

masca cu LCD de sudura, Parkaside. face toti banii. se aseaza bine pe cap, nu e incomoda. per total, perfecta. Merita banu'
suport pt flex Parkside, cu flex Skill :)
si nu puteam sa nu va arat un pistol cu benzina, de fabricatie germana. scula nemuritoare.



am si arzatoare mici, moderne, dar cel mai mult ma bazez pe acest brenner facut de cineva long time ago, intr-o uzina. functioneaza cu butelii vechi de voiaj, pe care le umplu eu cu un adaptor.



o super banda bituminoasa cauciucoasa, lipicioasa, numai buna pt reparat conducte fisurate. e excelenta!!

garnituri oringuri, la cativa lei. evident ca merita. la fel piulite, saibe, etc surubele, merita.

compas mare. foarte ok.
raportor digital. foarte ok. telemetru cu laser, si mai ok.
Pt lucrarile pe strung, evident folosesc micrometre, pasametre, comparator, subler, etc Mecanica-Fina. :) Nu m-a bazez pe un subler electronic Parkside.


despre sergenti, sau clesti ajutatori, numai de bine. functioneaza perfect. si aia mari si astia mici la set. merita banu'.
satellite finder. habar nu am cum functioneaza, daca e ok sau nu, dar la cat a costat vreo 18 lei, pot folosi carcasa si indicatorul pt altceva, gen masurator de camp sau reflectometru. :)



asta e bormasina la 7,2v Bosch antica de care va ziceam. i-am pus eu mai demult doi acumulatori de cate 6volti in paralel. merge ca bormasina de schimb, sau atunci cand am de dat mai multe gauri cu acelasi spiral, si nu vreau sa il tot scot din alta filetanta, pt ca am altceva prins in mandrina.





cam asta a fost review-ul meu, daca am uitat ceva, o sa completez mai jos.

eventual cu alte scule sau mai stiu eu ce. Si ultima intamplare de azi: am luat de la Lidl o drona mica de jucarie. (am mai avut una identica, dar pe care am pierdut-o) Nu am fost atent ca a fost desigilata si folosita, si cine a cumparat-o inaintea mea, a returnat-o probabil pt ca nu zbura. Tin sa ii transmit pe aceasta cale, ca orice drona cu 4 elicii, are un mod anume de montare a eliciilor. Sunt elicii de tip A, sa zicem cu invartire pe stanga, si elicii de tip B, cu invartire in dreapta (sau viceversa) Daca tu pui ca tolomacul toate eliciile de tip A (pt ca le-ai incurcat si cu rezervele) drona aia nu o sa zboare nici o data. Eu am returnat-o chiar daca zbura, pt ca nu mi-a placut ideea cu eliciile zgariate de un altul inaintea mea. :) Era si penultima, aia pe care o cumparasem, si am vrut sa o schimb sa o iau pe ultima, dar nu mai era, se vanduse.

edit: acum cateva zile mi-a crapat o celula 18650 fabricata in 2012, din flexul mic la 12 volti, Parkside.
am schimbat-o, si apoi la incarcare, ce sa vezi? a mai crapat o celula. am schimbat-o si pe asta, acum daca mai crapa si a 3-a celula, deja am refacut tot acumulatorul. :) sa zicem ca din 2012, le-a ajuns viata...
schimbarea celulelor nu este foarte grea, dar necesita multa atentie, pt ca e de ajuns un mic scurtcircuit, si iti ia foc in mana acumulatorul. Si acumulatorii litiu ion, ard foarte violent.











edit: mi-am  cumparat si un rotopercutor cu acumulator la 20v . merge super, face banii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu