06 iunie 2020

Review pe FB despre scule Parkside

O sa scriu un reply lung, lung, pt ca multi se vor regasi in el. Si chiar daca nu... :) Dupa cum zicea si Chende Vio ,cea mai buna scula e aia pe care o ai cand ai nevoie de ea. Si Stefan Berci a zis foarte bine, unele scule din gama Parkside sunt reusite, alte mai putin. 



  Eu de formare profesionala sunt editor imagine/operator video. (am 25 de ani lucrati pe cartea de munca in aceste domenii) Dar in timpul liber am ca hobby motociclismul, fotografia, electronica, si radioamatorismul, unde imi mesteresc eu singur diverse antene si etc chestii radio. (sunt autorizat clasa III-a cu indicativ alocat de ANCOM) Electronica o am ca hobby inca din scoala generala. Eu fac parte din generatia "Epoca de Aur", si am citit aproape toata colectia Tehnium. (inca am revistele frumos legate pe ani) Am trait vremurile cand dadeam gaura langa gaura la o boxa audio, facuta din PFL, cu o bormasina de traforaj cu o rotita si manivela. Tata avea o bormasina Electroarges pe care cu greu il convingeam sa mi-o dea, sa dau niste gauri mai mari la difuzoare, cu o tabla indoita in forma de U invers si cu un surub lung pe mijloc, tabla care avea extremitatile ascutite pe un polizor facut de mine dintr-un motor de AlbaLux. Transformatoarele erau foarte greu de gasit, si orice troaca electronica aruncata la gunoi, devenea "donator de piese electronice". Ca sa fac o carcasa de tabla, pileam de mana pana aveam bataturi in palma, (pt gauri de potentiometri, sau pt ace indicatoare) pt ca nu aveam aceste freze din ziua de azi, care maresc o gaura in trepte din ce in ce mai mare, sau soricel cu panza pt metal. De flex, nici nu stiam ca exista... :) De vreo 4-5 ani am inceput sa am si serviciul in domeniul electronic. Dar hobbyul a ramas tot hobby. Am un atelier micut, dotat cu diverse. Un strung rusesc, un polizor Stern de la Obor (care merge bine mersi de 10 ani cred) Imi doream o bormasina de banc cu coloana. Acum vreo un an cred, au bagat la Lidl bormasina de banc cu coloana. Mi-am cumparat-o, si de atunci merge perfect. Nu e cea mai tare bormasina de banc, pt ca am vazut in liceul industrial, bormasina cu coloana facuta de romani...e altceva. Inainte sa apara Lidl-ul la noi, mi-am cumparat o bormasina cu acumulator noname, gen First sau cam asa ceva. A mers mult si bine, si la un moment dat, i-am schimbat eu acumulatorii, si a mai mers inca mult timp. Tot asa inaintea bormasinii First, am si acum, si functioneaza, mi-am luat un Bosch cu acumulator la 7,2v parca, cu mandrina cu cheita. Dar cand am vazut la Lidl bormasinile Parkside la 12v, mi-am luat si eu 2 bucati. Una cu mandrina detasabila, si una cu mandrina fixa. Am lucrat tone de antene si sute de gauri, si inca merg perfect. Apoi au bagat o bormasina multifunctionala la 21v, cu fierastrau, slefuitor si alte etc accesorii. Si asta merge perfect, si cand am fost la cineva sa ii montez o antena, i-am zis sa tina bine cu piciorul o teava pe care trebuia sa o gauresc cu spiral de 10mm, ca la sfarsitul gaurii bruscheaza...nu m-a crezut si era sa ii zboare teava peste picior..si mi-a zis ca nu credea ca are asa cuplu..:) Mai departe, am vazut la cineva un flex Parkside la 12 v mic. Si era exact ce vroiam eu pt chestii mici. L-am cautat second pe olx, si l-am gasit nou desfacuta cutia, la cineva care aducea scule Parkside din Italia. Functioneaza perfect. Mai am de la Lidl acea freza cu doua manere la 230v, care si ea merge perfect. (am decupat toata mobila de bucatarie cu ea) Eu am fost chitros si nu am dat 800 de lei pe compresor, pt ca mi-am facut eu dintr-o butelie de aer, si doua motoare de frigider, compresor pt ce am eu nevoie. Toate racordurile, furtune, si toate stuturile de aer, le-am luat de la Lidl. (si trusa de vopsit) Mi-am mai luat 2 radiouri de bucatarie, de care sunt foarte multumit. (receptie buna, si sensibilitate)(daca nu erau bune, ca radioamator, le aruncam de la geam :D ) Si acum recunosc ca unele scule, nu le am de la Lidl, si nici nu le-as cumpara de la Lidl. Am o trusa completa Dremmel si daca nu aveam, probabil ca mi-as fi cumparat trusa gen Dremmel, de la Parkside. Poate. Si-a cumparat un vecin acel pistol de lipit cu rola de cositor pe maner. Pe el l-ar fi avantajat scula, pt ca nu poate folosi decat o mana, si i-ar fi fost foarte util...din pacate, i s-a faramat... Eu ca hobbyst in electronica, evident ca am statie de lipit cu aer cald si letcon pt smd-uri, Gordak :) Pt lipituri neesentiale folosesc un letcon nemtesc Ersa de 25w sau un Velleman de 60w. In nici un caz nu as lipi cu vreun letcon electric de la Lidl. Pt "razboiul stelelor", am un letcon a lu' tata, rusesc, de 300w. De asemenea am si un arzator mic cu gaz, manufacturat de cineva demult, cu maner din sticlotextolit, si cu furtun pana la o butelie de voiaj cum erau demult. Ca letcon pe gaz de "deplasari", am un Rottenberger, dar mi-am luat si de la Lidl un letcon pe gaz, asa ca sa fie, ca era ieftin. :) De asemenea, nu am nici aparate de masura de la Lidl. poate or fi bune, nu zic, dar ntzz. (mi-am luat acel sat-finder, pt ca daca nu imi place, folosesc instrumentul si carcasa la altceva). In rest ca scule "importante" mari la 230v am, flex, soricel, slefuitor liniar, circular de mana, rotopercutor mare cu motor vertical, bormasini, rotopercutor cu motor liniar, polizor, etc fix cumparate de la targul de fiare de la Obor, de noi. Merg perfect de ani de zile, si in regim de hobby intensiv, sunt excelente. O singura data, am luat o teapa cu o bormasina la 230v (noua) de la Obor, a scos fum din primele 10 minute. Am refolosit de la ea, lagarele si etc piese neelectrice, la o bormasina identica care merge si in ziua de azi, dar cedasera lagarele, rulmentii. Ce mai am de la Lidl, si l-am modificat eu in sensul ca i-am pus un ventilator pe spate, un aparat de sudura clasic cu transformator. Da, stiu, nu se mai fac bobinaje de Cu ca e scump, si se fac de Al. Nu e panica, la 3 afturi date pe luna, vad ca a rezistat pana acum. :) In rest am cumparat tot felul de "consumabile" de la Lidl, si au fost ok. Discuri, panze, etc. Am niste burghie de la Lidl, care intradevar sunt foarte proaste. Gauresc maxim lemn cu ele...Burghie bune, tot de la Obor la fiare. (si cutite de strung, tot de acolo) Trebuie sa te uiti foarte bine atunci cand cumperi un produs de la Lidl, mai ales daca nu te pricepi, pt ca poti sa cumperi niste mega-traznai prost gandite, sau cu deficiente in functionare. De exemplu eu mi-am luat acel mini-polizor ascutitoare de burghie...pff...o prostie, te chinui sa prinzi spiralul in acel device...neah..motorul este asincron, fara forta (e de ventilator de camera) nu e ce trebuie. Aaaa...ca mini polizor, pt chestii mici, da e foarte ok. Suruburi, garnituri, piulite, holtzsuruburi, etc bride, dulapuri de masina de spalat, rafturi...si astea mi se par ok. Am si cateva surubelnite/patenti/clesti/shfic de la Lidl, destul de ok. (Am si Wiha normal :P) Din sculele pe aer, evident ca nu mi-am luat, pt ca compresorul meu din motoare de frigider, nu ar duce asa ceva. La fel nu am avut incredere nici in invertorul de sudura. Stiu ce inseamna un IGBT facut prost, sau o schema de invertor facuta "pe repede". Prefer un traf pe aluminiu. :D Masca de sudura cu lcd, iar e misto. Ca si concluzie: daca esti un hobbyst, si stii sa ai grija de scule, sa nu le "forjezi", sau sa iti bati joc de ele, majoritatea lor din gama Parkside, ar trebui sa fie ok. Eu am lucrat si am vazut si pe altii, care lucreaza chiar la nivel profesional, cu Parkside, si nu au nici o problema. Winston Churchill avea o vorba: "Fa ceea ce poti, cu ce ai!". La fel un cantaret, Spike, are o fraza buna de tot, intr-o melodie: "Orice lucru prost am eu, e la fel de bun ca orice lucru scump ai tu!" :D A si in incheiere, mai vreau sa spun ca am servisat zeci de Skill-uri si Bosch-uri cu celulele de acumulatori duse... Acumulatorii LiPo sunt foarte sensibili la descarcarea sub 3,7v pe celula; Asa ca poate sa fie bormasina sau scula lu' tata mare, care a trecut al 2-lea razboi mondial si a evadat din lagar de la nemti, ca tot inutilizabila ajunge... O seara buna. https://radiofarafiltru.blogspot.com/2019/04/pai-cand-faceam-noi-repetoare-altii-se.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu