27 ianuarie 2021

reparatie cctv ir camera

 

Tot azi... Modul IR cu 6 rezistente smd de 100 ohmi, arse. Si un pnp smd.
Azi am cam avut noroc. Am cautat de am behait smd-uri cu codul 101, prin placile "donatoare". Dupa ce am sapat prin vreo 15 placi, am gasit exact ce ma interesa, intr-un modul probabil de la o masina industriala de developat filme foto. O arie de vreo 6-7 smd-uri de 100ohmi. Doar ca erau formatul mai mic decat cele care se vad in poza, arse.
Ca sa nu fac postare separata, ca oricum nu am facut alte poze, o sa puteti uita ce am patit la a doua camera cctv, reparata azi: una din camerele cctv, care fac serviciu, a decedat acum vreo luna. IR-ul mergea, deci "dusmanul" credea ca e functionala. 😃 Eu cam banuiam ce era defect in ea, si am demontat-o azi ca sa o repar. In zona intrarii de alimentare, majoritatea placutelor de camera, sunt cam standard. Voltajul e trecut printr-o dioda, si o dioda zenner e la masa. Cred ca la un moment dar am exagerat eu cu trim-ul tensiunii, pt ca e distanta mare de cablu, si evident, s-a busit dioda serie. Problema era ca era asa ars cablajul-dioda, ca abia mai imi dadeam seama ce si cum. Am gasit o dioda un pic mai puternica si in timp ce lipeam dioda buna, am atins din greseala, un rezistor smd vecin. (eu am crezut ca e cond initial) foarte foarte mic, si nici nu am mai putut sa imi dau seama de cat era, ca apucasem deja sa bag varful de la letcon in buretele metalic... Apoi mergea camera pe parte de video, dar ce sa vezi?! nu mai mergea IR-ul. Acel rezistor ducea intr-un integrat care controla ledurile ir, in functie de ce ii venea de la fotorezistenta... Apoi pe bajbaite, am reusit sa ii pun direct pe pinul integratului, unde ducea rezistorul, o rezistenta de 1K spre + general. Minune, a inceput sa lucreze modulul IR. De aia zic ca am cam avut noroc... pt ca aveam sanse sa nu nimeresc niciodata, acel rezistor. Evident, am pus un rezistor mai maricel, pt ca smd asa mic, nu mai puteam lipi, pt ca ce sa vezi?! Exact la final mi s-a rupt din cauza vechimii varful de la letconul din statia cu aer cald-letcon Gordak.
Si am mai "tunat" o camera cu un obiectiv cat un varf de pix. A trebuit sa polizez din holderul de obiectiv, care venea peste cmos, ca atingea de componente la diferenta de juma de mm. Holderul fiind din ceva antimoniu, magneziu, nu stiu exact, dar s-a prelucrat foarte bine.
 
tot din categoria "nu se potriveste, bagam pe strung", am ajustat un capac frontal de camera cctv, ca nu se potrivea la lungime, era un pic cam mare. L-am bagat pe strung, si gata problem solved. Mai jos poze, care fac cat 1000 de cuvinte. :) 
 
 





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu