13 februarie 2021

Reconditionare redresor acumulatori acid

 Aveam un redresor, facut pe vremea lu' tata, asa cum se faceau atunci. solide dar nu prea aratoase. Adica cu alte cuvinte, la acea vreme faceai cu ce aveai la indemana. Am vrut sa pastrez stilul "mad max" venit din comunism, si am pastrat carcasa de contactor/releu de putere, in care a fost facut initial redresorul. Traful este un traf cum nu se mai fac acum, cu bobinaj de cupru si bobinat "lejer", adica nu se incinge traful la functionare in gol, plus ca merge mai relaxat in sarcina. 

 

Este un traf bazat, facut la Buzau, de 380 volti, dar la care s-au folosit anumite infasurari in combinatie cu prize intermediare, de unde au rezultat 3 tensiuni alternative: 12v , 14v, 16v

 

Ca si ad-on-uri, sau pe romaneste, imbunatatiri, i-am montat  un ampermetru pe ac, un voltmetru (care nu apare in poze)  si i-am pus un corp cu doua diode in paralel de 60 amperi bucata. Asta am avut, nu am gasit altceva mai mic... Mi-a dat un prieten radioamator, niste super-coolere de servere, care baga mega flux de aer, pt racire. Sunt cam zgomotase, si o sa le fac un circuit sa se tureze doar atunci cand se incalzeste in redresor traful sau diodele. La traf i-am mai pus si un contact bimetal, care intrerupe alimentarea de la priza, daca traful ajunge la 50 de grade. 

 Si acum ca sa le dau cu tifla peste nas marilor "meseriasi" care blameaza sculele Parkside de la Lidl. Bah, daca esti priceput stii sa lucrezi si cu tarozi si filiere din Lidl. E adevarat, eu personal lucrez la nivel de hobby, mecanica si scularie. Dar tocmai de aia imi plac sculele de la Lidl, pt ca iti permiti ca amator de mestereala, sa faci cam orice reparatie/creatie/bricolaj si etc. Mi-am luat mai demult un traf de sudura de la Lidl, care isi face toti banii. Cum sudez eu la 3 luni, este exact ce imi trebuie. Vroiam invertor, dar m-am gandit ca nu sunt eu marele sudor, sa am nevoie de cine stie ce scula la 1000 si ceva de lei. Pt ca un invertor bun, asa ajunge pe la 1600-1800 lei. Probabil pe viitor o sa imi cumpar de la Obor de la rusi, un invertor URALMASH . 

Ca bormasina cu coloana verticala, la fel, cea de la Lidl e foarte buna pt lucru in regim de hobby. Nici nu ai nevoie de mai mult. Idem filetante, bormasini, soricei, flexuri mici pe acumulatori, si in general orice scula pe acumulator de la Lidl, e foarte buna pt diverse lucrari mici "pe langa casa". Stiu oameni care folosesc multifunctionale de la Lidl, in regim profesional, si merg foarte bine. 

 Idem sunt bune de la Lidl si freze conice, burghie, discuri de circular lemn, freze mici cu piatra abraziva, panze de soricel, si etc. Vi le recomand cu incredere. E adevarat, gasesti si anumite produse petarde la Lidl, produse care nu merita atentia...dar sunt destul de putine acele produse.

ingineria asta de redresor debiteaza in regim lejer un curent de incarcare de 10-15 amperi.

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu