14 februarie 2021

topire aluminiu sau gangea style

Din categoria, cand te plictisesti, te uiti ce mai fac altii ca sa se "distreze" in timpul liber. Pt ca viata ar fi foarte plictisitoare, daca nu ai face nimic. Si aici ma refer la faptul ca nu ii inteleg pe cei care zic ca "se plictisesc". Pai bai prietene, daca te plictisesti, sau decat sa zaci ca o molusca la televizor, pune mana, si fa ceva. Apucate de un hobby. Vezi pe youtube ce mai fac altii... Trebuie sa ai un hobby, sau o preocupare pt timpul liber, pt ca altfel, daca stai asa ca buruiana, la batranete nu o sa ai ce povesti nepotilor. Plus ca risti sa faci si alzheimer, sau mai stiu eu ce scleroza mintala. :)))) Eu sunt in extrema cealalta: am prea multe hobby-uri, si fac tot felul de chestii care imi ocupa mult timp. Dar nu ma vait, pt ca imi place sa imi stabilesc un scop, sau o tinta anume ori sa duc la final cine stie ce proiect imi trece prin cap. Si ca sa nu fiu doar eu "ocupat", fac de asa natura, ca sa anturez aproape tot cercul de prieteni in proiectele mele. :D :))) In fine...sa trecem la subiect. 


De foarte mult timp, ma uitam pe youtube, cum diversi, topesc cutii de doze de aluminiu. (si nu numai, unii topeau chiar straifuri sau bucati nefolositoare de aluminiu)

M-am apucat acu vreo 2-3 luni sa strang toate dozele de bere/suc/etc din aluminiu. Mi-am anuntat si prietenii mai "consumatori", sa imi pastreze toate dozele de aluminiu, pe care le consuma.

Zis si facut. S-au strans destul de multe pungi si un sac de rafie, plin cu cutii storcosite de doze de aluminiu. Acum am observat smecheria, si ideal este sa le ai deja strivite, de sus in jos, ca un sandwich. 

Am vazut pe net, ca unii chiar si-au facut o masina de compactat cutii dinastea.

https://www.youtube.com/embed/PFEVWzeM8_o

filmulete despre procedeul tehnologic, la fel sunt stive pe youtube. Ideea e sa ai temperatura cat mai inalta, si din cand in cand sa iei zgura care se  formeaza la suprafata.

Eu mi-am facut dintr-o butelie veche careia i-am taiat fundul, un fel de creuzet, sau nu stiu cum ii spune, un recipient in care sa topesc cutiile de aluminiu. I-am pus si un maner lung dintr-o teava, sudata pe el.

(din nou, laud sculele de la Lidl, aparat de sudura cu transformator, si masca cu LCD, tot de la Lidl. Super scule!)








 Mai jos aveti cateva filmulete cu ce au facut altii...apoi o sa pun si ce mi-a iesit mie.

https://www.youtube.com/embed/5GSHXC6fwq4

 

https://www.youtube.com/embed/tE40ZvEHRyw


https://www.youtube.com/embed/hHD10DjxM1g

 

https://www.youtube.com/embed/nmU5jjssTss

 

 

 Eu am folosit carbuni de gratar, care degaja o temperatura suficienta pt topirea aluminiului. (o sa ma documentez care carbune degaja cea mai mare caldura) Ca si suflanta de aer, am folosit un ventilator de tip turbina, demontat de la o centrala de incalzire. Este foarte bun acest tip de ventilator, pt ca este silentios, si are inclusiv turbina metalica. (chiar daca nu exista nici un risc de topire al ventilatorului, pt ca acesta e pus mai departe si baga aer sub presiune printr-o prelungire din teava metalica. 

Am facut o mini vatra din caramizi normale, apoi peste ele am pus perpendicular unul pe altul, doua grilaje de gratar. Am mai inaltat in sus peretii laterali tot cu niste caramizi, si in centrul lor, inconjurat de carbuni inrositi de la un gratar precedent, cu mici carnaciori si pastrama de oaie :)))) am pus acel creuzet. Peste carbunii inrositi am mai pus de-a lungul topirii, inca vreo 2 saci de carbuni. Turbina care sufla aer cu presiune de dedesupt, de sub grilajele de gratar, accelera foarte tare focul carbunilor, in acest fel, crescand temperatura foarte mult. 

https://www.youtube.com/embed/otDWUzQwWDQ

Fiind cu inca 2 prieteni, ne-am si distrat pe marginea a ceea ce faceam noi, razand si zicand ca suntem ca indienii aia, gangea style, care topesc tot asa aluminiu sau folosesc diverse metode rudimentare... :)))) Unu baga doze in creuzet, altul le strivea cu piciorul, si altul punea carbuni in forja... Zici ca eram la ALro Slatina... :))) interesant este ca fiind alimentat cu aer sub presiune, forja, nu scotea pic de fum. Noi ne gandisem sa vezi ce fum o sa iasa de la cutiile astea. Ntzzz nu a iesit nici un fum . Totul a fost foarte "eco friendly" :D 

Acum am prins experienta, si vom sti data viitoare ce si cum trebuie sa facem. Pt ca este o tehnica la turnarea aluminiului incins in forme. Trebuie sa te misti destul de repede, dar nu prea repede, pt ca se "branzeste" in creuzet aluminiul daca nu il torni repede. Daca torni prea repede risti sa faca bule de aer care sa pufneasca cu stropi incinsi de aluminiu. Nu mai zic daca picuri din greseala pe ciment...sare ca artificiile, pt ca e diferenta mare de temperatura. 

 

Asta am obtinut, niste piese brute destul de grele. Unele le voi retopi, pt a le face structura mai bune, altele sunt numai bune de bagat pe strung. :)








 

 

 



 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu