26 aprilie 2021

postare 3 in 1 fulie facuta din aluminiu recuperat de la dozele de suc/bere strungarie si compresor ruso-german

 O sa fac o postare rapida, 3 in unu, pt ca sunt oarecum cu legatura intre ele.

Vazusem mai demult pe net cu unii topeau doze de suc sau de bere din aluminiu, si apoi isi faceau diverse obiecte.

 

Unii am vazut ca toarna in forme...altii fac lingouri, altii piese pe strung.. Si am zis, ia sa fac si eu asa ceva. Am strans cam doi saci de rafie de doze, din ce am baut noi prin casa, si de pe la 2-3 prieteni, carora le-am zis sa opreasca dozele de aluminiu, ca "am nevoie eu pt ca imi trebuie". Apoi puteti uita mai jos ce am realizat. Sunt tone de filmulete pe youtube, si daca datz aluminium diy melting sau forge, o sa gasiti tone de filmulete.


    













a iesit o super fulie. cu o structura interna, foarte omogena, fara goluri de aer, si extrem de usor prelucrabil pe strung.

 

 

 

========================

A doua chestie, am facut o demultiplicare mecanica la strung, pt ca mergea mult prea repede, pt ce vroiam eu. Am gasit o fulie cu mai multe santuri, si am ajustat-o dupa cum am avut nevoie.









======================

si aproape ultima chestie: m-am chinuit ca berila, sa schimb cele doua curele principale de la strung. Mi-au iesit peri albi, pana am reusit sa le montez. Pt ca nu are nici un sistem de slabire si intarire a curelelor. Intra exact la locul lor, fara nici un reglaj.








===================

cred ultima chestie: Am gasit "undeva" o bucata de fier gros cam la 2cm. Am zis ca ar fi dragut, sa imi fac o flansa pt un alt universal mai mic. Eu credeam ca este "fier mort", si il prelucrez imediat. Da de unde... 

Asa otel tare nu am mai vazut. Asta e otel din ala "comunist" facut cu simt de raspundere... Am taiat 2 zile cu flexul, din bucata mare. Cand am vazut ca abia zgarii din ea cu fexul, si am tocit o piatra intreaga, mi-am dat seama. Nu o sa fie usor deloc. Apoi pusa pe strung.  EDIT: cineva si-a dat cu parerea ca aceasta bucata de otel, s-ar putea sa fie ceva blindaj de tanc. Ceea ce este foarte plauzibil, avand in vedere... 😉 Tot a;tcineva, si-a dat alta parere, ca ar fi nu stiu ce otel inalt aliat. Nu stiu ce e. E ceva foarte tare.

Blindajul de tanc nu se realizeaza asa. Sunt mai multe straturi de tabla, cu grosimi diferite, presate prin explozie si cu densitati diferite - moale, mediu si tare, asezate dupa o logica prestabilta. Nu e cazul aici. Cu cat este mai dur otelul, cu atat este mai slab rezistent si mai casant. Ce aveti dvs este cel mai probabil o tabla de otel aliat, laminata la cald, duritate mare prin nitrurare, pentru prelucrari industriale superioare.
 
Flansa este pt alt strung, nu pt acesta pe care am lucrat-o, ca sa nu sariti si voi, ca "nu asa se face o flansa pt universal" da stiu, o sa o prelucrez final, pe strungul unde va veni montata.
 





















 


==============


si chiar ultima chestie, un compresor pt umflat diverse pe langa casa omului,  facut dintr-un compresor de la sistemul de suspensii pneumatice, pe perna cu aer, de la un Mercedes. Cu o colaborare ruso-germana, pt ca anumite piese cum ar fi manomentrul, sunt de la avionul MIG. (nu stiu care model)(acele si gradatiile sunt fosforescente) Pt ca am vrut un rezervor mic, l-am facut "la comanda" dintr-un stingator mic. Cu tarod si filiera, am preparat butelia de stingator. 
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu