15 iulie 2021

revizie repetor 14 iulie 2021

Ieri am inceput o revizie la repetorul TETRA din Bucuresti. Revizia de ieri am terminat-o pe la ora 12 noaptea, pt ca mi-am dat seama abia dupa ora 19, cand am inceput sa judec mai la rece, ca incepe sa fie mai suportabila atmosfera sus pe terasa unde e montat repetorul. Ieri am schimbat acumulatorii de backup cu altii noi.

 

 Am regandit si toata schema de alimentare, altfel, pt a avea o redundanta mai buna, si o diagnoza de la distanta mai simpla. De fapt un acumulator e nou nout, si m-a costat aprox 300 lei, iar al doilea este in stare foarte buna, donat de YO4OMG. (Mirel a donat doi acumulatori, dar unu din ei o sa il folosesc la linkul Tetra tot ca backup, conectat la panouri fotovoltaice) Ieri am carat impreuna cu YO3RAM acumulatorii sus. Ne-a cam cocarjat... :) 😂 Tot Edi a realizat mare parte din conexiunile de 12 volti, borne, cabluri, etc deoarece a trebuit sa regandim tot cablajul, (si sa il desfacem pe cel vechi) pt ca am pus doua surse de AC-DC 13 volti, fiecare acumulator avand sursa lui, si consumatorii lui separati. In mare spus, repetorul tetra are un acumulator cu sursa aferenta, si linkul analogic, are alt acumulator separat cu alta sursa. Azi nu am mai fost doar eu cu YO3RAM, si ne-au venit forte proaspete in ajutor, YO3WRS, YO3SXM, si B.T. Am avut scaun pliant si masuta regulamentara, ca sa putem lucra decent la laptop. Doar o umbrela de plaja, ne-a lipsit pt ca am uitat sa o iau. Oricum ne-am tras la umbra langa niste sheltere GSM. Fiecare ventilatie e impartita pe cate un acumulator. (ventilatia generala / ventilatia modulelor logice) Telemetria si controlul de la distanta, la fel, pe acumulatori separati, Orange-Pi-ul cu statia de la linkul analogic, pe alt acumulator. Am schimbat si o sursa de 5 volti pt Orange-Pi-ul de la linkul analogic, pt ca banuiam ca din cauza ei, se restarteaza linkul. Nu era asa, dar oricum am pus un DC-DC converter "bazat", cu reglaj pe tensiune si curent. Reglajul si instalarea DC-DC converterului a facut-o YO3WRS Cristi. Am consumat de asemenea doi pumni de cleme wago cu 3 si cu 5 gauri. Am pus in telemetrie la monitorizare si tensiunea de 5 volti de la Orange-Pi. To do list, pe viitor: revizie la antena de la tetra, care pare un pic cocarjata din cauza vantului din est, schimbarea la linkul analogic a partii GPIO de comanda COS din active=low in activ=high, pt ca se intampla chestii daca se opreste fizic GM360-ul. De asemenea B.T. (nume conspirativ=gdpr 😁 ) mi-a promis ca imi doneaza un Rasbbery-Pi pt linkuirea repetorului tetra la o anume alarmare. Probabil ca mai sunt multe de facut, si eu le-am uitat, sau nu am vrut sa le mentionez. Oricum de repetorul TMO, care deocamdata inca e o "nebuloasa", cred ca abia la toamna-iarna o sa ne ocupam de el. Pana atunci, invatam , invatam, invatam. Cine a zis asta? V. I. L. 😉

 







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu