02 noiembrie 2021

radiosonde 31 octombrie 2021

 Practic, eu nu am gasit nici o radiosonda. :) Toate 3 au fost gasite de sotie, impreuna cu fetita. La prima radiosonda, eu am cautat-o mai departe cu vreo 100 de metri, si apoi a trebuit sa abandonez imediat din cauza unei "urgente" nasoale de tot. :))))))) 

 

 Am zis in weekend-ul trecut, daca tot ne ducem la tara, sa facem si niste "odihna activa", cautand pe campurile patriei, ceva radiosonde. Exact ca in Operatiunea Monstru. "Eu prind nu prind, vreau tu sa vezi ce activitate placuta este." :)))

 



 Prima radiosonda, a fost relativ usor de gasit de sotie impreuna cu fata, pt ca eu eram dupa masina, "cu treburi" :)))

Au plecat amandoua pe camp si, ceva mai departe un pic, de unde era punctul real de aterizare, au gasit-o. Radiosonda are seria numarul T2340642 si este functionala. 

Urmatoarea radiosonda, cu seria T2340617 a fost gasita tot de sotie, la o distanta foarte mare, pe camp, departe de orice drum de acces. A fost un pic mai dificil de gasit, deoarece, campul era plin de resturi de la cultura de porumb (sau floarea soarelui?) si sonda nu prea se vedea in acele resturi. Plus ca se merge destul de greu printre acele cozi ramase dupa recoltare.

A treia radiosonda, cu seria T1510195 era cazuta de foarte mult timp, aproximativ peste o saptamana, si m-am apucat sa o caut impreuna cu sotia, in locul raportat, dar nu am reusit sa o gasim oricat am scotocit acea zona. Pur si simplu nu era in locul raportat de aterizare, si nici pe langa cu marja de eroare acceptata. Eu am abandonat cautarea, si m-a intorceam la masina, si am sunat-o pe sotie, sa vina inapoi, ca se dusese extrem de departe, si nu avea cum sa cada asa departe fata de locul raportat. Era o diferenta imensa de distanta. Ea nu si nu... "trebuie sa fie undeva". Urlam sa vina inapoi, ca nu are cum sa fie asa departe... Ma gandeam ca pamantul parea arat, dar nu recent, si probabil utilajele de arat au distrus-o, cum am mai gasit mai demult, facute ferfelita de discuitoare. Deja trebuia sa iau masina, sa ma duc dupa ea cu masina, la cat de departe ajunsese. La un moment dat, ma suna ca a gasit balonul, fara mosor, si se ia dupa sfoara sa vada daca gaseste si radiosonda. A gasit si radiosonda, si apoi a venit si explicatia, de ce era asa departe: niste animalute, probabil coioti, sau vulpi ori altceva, au luat in gura radiosonda, si au dus-o mult mai departe, unde s-au apucat sa roada din ea, sa vada daca e buna de mancat. Se vedeau urmele de colti in polistiren, si bucati rupte din ea, de pe la colturi. Seria abia se mai vedea. Noroc ca carcasa de polistiren este destul de groasa in pereti, si nu au mai ros si din cablajul electronic cu piese, cand au vazut ca nu e comestibila. :) mai jos poze. 











































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu