09 iulie 2022

monumentul prostiei

 Mare atenție că este sezonul recoltarilor de pe câmpurile patriei. Dacă vedeți pe unu în porumb ca va face semn cu lanterna, este pt ca i s-a stricat tractorul fix in diagonala șoselei, si acel tractor nu are catadioptri si nimic cât de cât lucitor. Mai au si culoarea aia maro-ruginiu, camumflaj perfect. Pt că tractoristul nu e prost să stea în tractor, el stă in porumb cu lanterna. Am mare noroc ca am mers foarte mult cu motocicleta noaptea, și mie "nu mi se pare" cand vad cea mai mica licărire pe sosea. I-a sclipit un pic geamul de la ușa cabinei, probabil cand a coborât sa se îndepărteze de tractor,

si am avut cam 2 km si ceva sa reduc de la 70-80, la o viteză mult mai sigură, (viteza pe care eu o denumesc la motocicletă "viteza de paranoia"😂) unde i-am văzut lanterna, moment in care am început sa frânez, si am aprins OZN-ul de bară de leduri de pe capotă. Ce să vezi? Tractorul zăcea mort, pe mijlocul șoselei, in diagonală, (tocmai ieșise din brazdă, cand și-a dat obștescul sfârșit) și tractoristul facea cu lanterna telefonului, ca la concertul lui Tiesto, prin aer. Am oprit, si i-am zis, ca nu e bine deloc ce face, și a zis ca în 5 minute o sa vină cineva sa il remorcheze. I-am recomandat să lase telefonul cu lanterna aprinsa sus in cabină, pt că eu nu am văzut lanterna lui, eu am vazut cu faza mea lungă cum a sclipit un pic geamul de la ușa lui. Mno... Alte aventuri cu "monumentul prostiei" tragico-amuzant, va povestesc maine pe blog. 😅 Stay tuned!

 


 

 EDIT IULIE 9 2022 :

v-am tot amanat cu completarea postarii "monumentul prostiei". hai sa incerc acum pe repede sa bag completarea de care ziceam. Insasi eu am fost un mega monument de prostie. Sa vedeti cum. 

Eram pe un camp, anul trecut, cautand un loc unde sa punem stupii la floarea soarelui. Bun. Cum mergeam eu asa pe camp cu masina tancheta, mare balta cu noroi si namol ce am intalnit pe drum. In alte dati, solutia a fost sa ocolesc balta pe camp, adica pe aratura, sau ce era cultivat pe acolo. Si am dat cu spatele, si mi-am luat avant sa trec prin graul ce era cultivat acolo. Totul a fost bine, pana am dat in grau de si mai multa apa, pe care nu o vedeam de grau. Phoai. Am ramas suspendat in mega balta din grau. Nu aveam nici cablu de remorcare nici traverse de recuperare, nimic. Trece unu cu tractorul pe acolo si il intreb daca nu are vreun cablu sa ma traga si pe mine din namol. Imi zice ca nu are, dar si ca nu poate sa opreasca prea mult pt ca are gps pe tractor si il vede ca stationeaza prea mult timp intr-un loc. Dar se gandeste el, si imi zice ca la intoarcere o sa caute la baza din camp un cablu ceva, si cand se intoarce iara, mi-l lasa repede si ma descurc eu.Se intoarce cu un cablu care avea 2 metri inadit din 4 bucati. Zic e bun si asta decat deloc. Ma sfatuieste sa vorbesc cu baiatul de pe combina care treiera acel camp si incet incet se apropia de mine. Ajunge tipul cu combina aproape de mine, si il rog sa ma traga si pe mine din partea din spate, de carlig, sa ma scoata de acolo. Zice ok. Ma pune sa ma bag sub curul ala mare al combinei, pe unde ieseau paie si tot praful din lume. Eu comunicam cu el prin semne in oglinda lui retrovizoare. Imi era si frica sa ma bag sub cacatul ala pe unde curgeau paie si uruiau tot felul de mecanisme deasupra capului meu, la 30 de centimetri. Ma si gandeam ca ma ia de ciuf mecanismul ala. Reusesc cu mainile goale, dupa ce mi-au intrat toate sarmele in maini, sa leg acele inadituri de cabluri de carligul lui de la combina. Ma bag in masina, si incepe sa ma traga cu spatele. Baga tare si ma trage din namol. Acuma cablul fiind inadit, adica nu prea ajungea, fundul de la combina lung si carligul mai in adancime dedesubt, mai ramanea practic doar o distanta de 50 de cm intre partea de sus spate a combinei, si usa de la porbagajul masinii mele. Incepe si ma trage in directia lui de mers, eu mergand cu spatele spre el. Si ce sa vezi? Cum ma tragea asa pe mine cu spatele, dupa ce ma scoate din namol, franeaza si opreste. Eu ce sa reactionez la o distanta de cablu de 50 centimetri. Banggg! cu usa spate a mea la jumatea geamului, in spatele lui de sus al combinei. S-a facut tandari geamul, si in stanga si in dreapta, usa indoita exact pe linia mediana, unde era spatele lui. Acuma ma uitam si ziceam bine ca nu s-a indoit decat usa, si geamul spart, ca se putea propaga lovitura si mai departe spre caroseria masinii... Asa am patit eu sa intru impreuna cu cel de pe combina in postarea "monumentul prostiei". Daca judecam un pic, imi dadeam seama ca nu am cum sa trag masina (si cu spatele) cu un cablu asa scurt care nu imi permite un spatiu de manevra si reactie decat de 50 de centimetri. 

Prostia se plateste. Cand am auzit ca vopsirea si schimbarea usii spate costa cat usa in sine, m-am apucat cu sotia si am schimbat-o noi, si am vopsit-o cu spray-ul :D  

Acum am un cablu de 50 de metri lungime, facut in doua cu carabine si tot ce trebuie pt remorcare. :)

 


EDIT 29 IUNIE 2023:

 si ca sa fie imaginea completa, cam ce nomoale sunt pe la stupi, nu vrajeala pe unde se dau baietii cu "masinile de teren" preparate pt distractie, noroiul adevarat si real, arata altfel..o sa pun poze si o filmare mai jos. (le-am gasit in google backup photos) adica e mult mai rau decat pe unde se dau ei, la caterinca cu "masinile preparate" intr-un we la o bere. adica realitatea, este mult mai namoloasa decat o distractie de weekend... Sa vezi cum invarti de volan, ca nu mai stii in ce directie sunt rotile, important e sa nu te duci de-a binelea pe aratura sau in porumb ori grau... Si mai important, gaz, gaz si tare de tot gaz... Ai lasat gazul, dormi cu coiotii in namol, vorba lu' tata. (La o bere :)) Mai jos puteti uita. :) Namol. Imi pare rau ca nu am salvat toate filmarile si ca nu am facut poze mai "artistice", pt ca nu prea mai imi ardea de poze, cand eram in noroi pana la gat. :)

 Si mierea costa mult, pentru ca piesele pentru masina costa, motorina costa, sa umblii cu stupii costa, sa extragi mierea costa, munca costa, chinuiala costa, intretinutul albinelor costa, asadar totul se rezuma la "costa" bani. Deci mierea pe care o vand, este facuta cu multa chinuiala, multa munca, si evident nu o pot vinde la un pret mic, pentru ca ar insemna sa imi bat joc de munca mea, munca sotiei mele, munca fratelui meu, si ajutorul cu know-how pe care il primim de la tatal nostru, apicultor de o tona de ani. Mai jos aveti cateva poze in care se vad si partile frumoase, si partile mai putin frumoase ale meseriei de apicultor.




















































































 

ce e mai jos nu are legatura cu postarea asta, este doar o salvare pt o alta postare.

 Radiosonda cu seria T0430394 recuperata in stare de functionare, la pozitia raportata. Am gasit-o intr-un lan de porumb inalt de 2 metri, la o adancime in lan de cam 15-20 metri de drumul forestier. Initial am crezut ca din cauza ultimei pozitii raportate la o anume inaltime, a cazut intr-un "con" cu vreo 20 metri mai inapoi in lanul de porumb. Apoi am revizuit pozitia, si mi-am dat seama ca am gresit, si am inaintat inca un pic, radiosonda fiind in pozitia corecta, eu fiind initial in pozitia gresita. 😁 Urmatoarea radiosonda cu seria T0340339 de asemenea gasita in pozitia raportata, intr-un lan de grau. Daca mai intarziam doua ore, combinele care incepusera recoltarea din celalalt capat al tarlalei de grau, ar fi ajuns peste radiosonda, si ar fi facut-o tandari. Poate pt unii nu este evident, dar eu "colectez" radiosondele care imi sunt cumva "in drum". Nu ma duc "special" pt o radiosonda. Mi le "notez", si cand ajung in zona, hap, am pescuit-o. (imi propun un timp anume) Ajung prin acele zone, deoarece sunt cu stupii de albine, pe camp. Dar cel mai important aspect, pentru mine ca membru #rvsu ,toate aceste radiosonde gasite cu succes si in timp "util", sunt un exercitiu de radiogoniometrie si localizare in teren in diverse medii "naturale" si aleeatorii ca si configuratie sau acces. Ganditi-va la avionul cazut in Muntii Apuseni, radioamatorii au reusit sa il localizeze, pe cand "oficialitatile" bajbaiau. Au fost atatea cazuri de persoane disparute sau ratacite, gasite tot de radioamatori. O radiosonda e mica ca si format fizic. Raza de emisie radio e relativ restransa, si daca e un deal intre receptor si emitator, semnalul radio este foarte slab, sau uneori inexistent. Atunci trebuie sa te ghidezi dupa ultima pozitie raportata cand sonda este inca in cadere, si are o altitudine de 100-200 de metri. De la 200 de metri in jos, vantul o poate devia de la punctul gps, si daca sonda nu mai emite, numai flerul si analiza directiei de unde a venit si unde s-ar duce ipotetic, te mai pot ajuta in gasirea ei. Concluzie: eu vad in gasirea acestor radiosonde, un "antrenament" in teren si conditii reale, ca si cum "trebuie" sa gasesc o "persoana disparuta", un "pachet" , sau orice altceva "important" in mijlocul porumbului, padurii, graului, sau ce o mai fi pe acolo, pe o raza extrem de mica. Nu imi plac sondele "simplu" de gasit, pt ca unde mai e amuzamentul, daca e prea usor. E ca la vanatoarea de vulpi. 😉

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu