29 mai 2023

COMPRESOR AUTO 25 BARI

 Nu mai scriu încă o dată, pun copy/paste de pe un grup. 😂 Știți Mercedesurile alea care "joacă" din suspensie? https://youtube.com/shorts/imAwugG7HNc?feature=share Au un compresor capabil să ajungă la 25 de bari. Și eu am un compresor din acela. 😁 

 

Am si o butelie Konvekta care rezistă la o presiune de lucru de 25 bari. (are serie, și a fost testată la 50 bari) Am acest compresor de mai mulți ani, dar nu i-am făcut niciodată sistem de presostat automat.(compresorul era perfect, doar că cine l-a dat jos, a fost un mecanic "part-changer", care nu a verificat in interior că avea o diodă făcută "cui" 😏) (când foloseam compresorul, stătea soția cu cleștii pe baterie, si ochii pe manometru, și la 7-8 bari il oprea)(la început i-a fost frică de flamele pe la 15-20 amperi, dar i-am explicat că amperajul "nu curentează") ("-păi în filme când îl "curentează" pe ăla de la o baterie de mașină, si face flame cu cleștii ăia?" , nop nu curentează. Topește, sudează, dar nu curentează.) Așadar, m-am apucat de strungarie cu tarozi si filiere, proiectare "on the fly" si i-am pus un presostat. Modificat să arate ca în Mad Max 😂 Mai trebuie sa ii fac sistemul de ungere, filtrare aer, si cablat partea de 12v de putere, pt ca niște contacte normale de presostat, nu rezista la amperajul pe care il trage compresorul. Am din niste acumulatori (lion 46v) de Land Rover, niște relee la 12v / 100A, si printr-un releu din acela va fi trecut power-ul de la compresor. Nu cred că are rost să depășesc 7-8 bari, pt că sunt de ajuns chiar și pt roți de camion (de la vagonul de stupi) dar o sa ii pun un buton "over-write" la presostat, in cazul in care vreau "forjă" să lansez (cu aer comprimat) rachete pe lună. Sau poate un "pcp" Hatsan? 25 de bari, este o valoare extremă, cuantificată în presiune de aer... Cred că nici eu nu as avea curaj să ridic atât de mult presiunea intr-un sistem "home-made"... 😁 Poate cu un circuit "remote" și să stau la o distanță foarte mare. (cred că un niplu de cuplaj care zboară la 25 de bari, găurește o portieră de mașină) Dar la un 10-12 bari, pot garanta că ține "sistemul". Si tot ca un add-on, poate îi fac si un circuit de "vidare", pt că nu se știe când vreau să mă apuc de frigotehnică, sau poate vreau să extrag aerul dintr-un amestec pentru lipit fibră de sticlă, sau cine știe ce chestie îmi trece prin cap. 

mai jos puteti uita, poze:

 



















Așa au făcut și rușii când au copiat ceva, sau nu mai știau să îl reasambleze la loc... Au desfăcut unu identic, și s-au luat după el. Mi-a sărit un arculeț, și nu mai știam neam, cum să il pun... Apoi a fost evident, după ce am văzut in altul cum e pus..  Edit: și am și o morală descoperită acum, pe loc, "nu încerca să montezi un arc, dacă nici măcar nu știi cum vine pus..." 😂



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu