e veche de ceva saptamani, dar o postez acum, "ca sa fie". Aveam de la niste servere, niste surse DPS...bla bla...de 12v si 70A cu care incarcam eu acumulatorii mari de masina, sau o foloseam ca "robot de pornire" pt masina. A stat cu "matzele" iesite pe afara, ani, luni de zile... Si aveam un redresor auto, cu traf, care scotea maxim 3-4A la 13-14 volti. De foarte mult timp vroiam sa bag toata smecheria cu sursa DPS (modificata cu voltaj reglabil, control al curentului de incarcare, ceasometru indicator) in carcasa de la fostul redresor. Si zilele trecute m-am apucat de treaba. Am reusit sa bag toate componentele in carcasa de la redresor (cam mica). Bec limitator de far, sHunt masurat amperi, potentiometru reglaj, comutator "BLANA-FORJA / LIMITARE-CURENT" . Cablurile nu o sa tina nici o data 70 amperi, dar nici eu nu cred ca o sa am nevoie de chiar asa ceva.(LATER EDIT: da, stiu ca acumulatorii plumb se incarca mai bine cu un "rest" de alternativ, redresat monoalternanta, da stiu, ca in mod normal se incarca pe la 3-4-5 amperi, nicidecum la 70A, de aceea am "calculat" niste becuri de far inseriate, pt a avea control asupra curentului, da stiu ca e "over-kill"...dar nah. Am si "redresor" clasic cu traf {"de Buzau, pe cupru"}😁 si redresare monoalternanta)(dar de dragul meseriei, am vrut sa fac si "mastodontul" asta) Si puteti uita ce a iesit:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu