vineri, 8 aprilie 2016

tzacanit pe (la) Hornet

stii cum zic lautarii , "si sa facem o melodie speciala pt toti invitatii.."
asa zic si eu, hai sa facem repede cateva postari tehnice , ca "dupe" aia se aduna , si iara le fusteresc pe repede.
deja s-au strans cateva postari, si ca sa nu se stranga si mai multe si dupa aia DF , (Doamne fere) sa nu apuc sa consum spatiu pe interenet... :D

sa bagam...prima este ultima :) adica patita asta seara , (vb lu' Cheloo) la drum de seara cu piajamaua'n cur. :D




hai repede "ca sa te fac sa intelegi" , sau varianta 2 "ca sa intelegi tu"...

scurtam totul la minim... cat se poate.

asta seara (ieri de acum , istorie) eram calare pe motor, incalzeam mobra sa plec. in lume. unde vad cu farul.
cum incalzeam eu asa motorul, si vb cu 2 persoane, importante , CARRRZZZZ CAR CARZZZ CAR...
mare mega carait metalic ce a inceput sa se auda din motor. evident l-am oprit repejor.
phaaa..acum. bine ca nu s-a intamplat undeva in pustietate. '
ca sa zic sincer, a dat un mic semn zilele trecute , in mers, dar s-a reparat singura.. :)
pfff mare greseala sa crezi ca "ceva" se poate repara "singur" nop. dezastrul se face din ce mai mare si mai "acopaliptic" daca neglijezi pb.

si dupa ajungi ca Mr Bean , sa fii disperat si sa nu stii ce sa faci,...
(intrii in panica)
edit , nu stiu de ce nu "mi-a luat" clipu din prima..


dap . exact asa faceam si eu. Panicaaa !!! (in kernel. :D )



bon deci mare carait metalic ce a inceput sa se auda , din nimic stand pe loc.
repede fuga in atelier , si exact cum zicea Ford, nu trebuie sa le stii pe toate , trebuie sa ai nr de tel al celui care stie un anume lucru...
bang repede telefon unui bun prieten , mecanic la Honda. (M.)
"fraticule , caraie. rau. ca niste rotite rupte. metalic". "pe ce parte ?" "pe partea dreapta. spre jos."

"nu e panica , fratzicule. stai kalm-down. mai merge motorul? bon. desfa intinzatorul de lant de distributie, si vezi ce s-a faramat pe acolo. de obicei are un arc care se rupe. vezi ca se strange pe "invers" surupu"
ATAT??!! DECAT ATAT?
DAP.

s-a rupt o mica "bucatitza" dintr-un arc care tinea rasucit un surup, care se strange pe invers.
hai ca pun poze ca sa nu mai bat campii aiurea.
ideea e ca daca ai un patent , un inbus de 6 (cred) , si o surupelnitza dreapta , plus o cheie fixa de 8, problema este rezolvabila chiar si pe marginea drumului, daca nu iti sare de tot distributia. teoretic nu poti fii atata de bou incat atunci cand auzi ca rasneste metalic motorul,  mai tare ca o rajnitza din aia veche, sa mai  mergi ca si cum nimic. :)

(mi-a spus tov asta , ca in teorie , daca opresti imediat, nu ar avea cum sa sara lantul de la punct . teoretic. )

bon poze.








se scoate siguanta , si apoi se imprastie tot pe masa.



"fanta" in care tre sa intre limbutza de la arc. (pe care s-a rupt)


arcu'.

 iarasi fanta.... :)))



 marea giga reparatie.


trebuie sa iti dai seama cum vine arcul ca sa fie tensionat "spre a impinge surupu' spre patina lantului"...
(iti dai tu seama cum vine la fata locului. de parca locul ar avea o "fata"...)



 bucata de arc care s-a rupt , si a ramas in interior dupa surubelul de protectie.


daca vrei sa fii si mai hotz, decat japonezii, poti sa faci o manevra, pe care am facut-o si eu.
cauti in cutia ta cu arculetze, stiu ca ai si tu "una cutie" asa :) taaaciii... bzaap.. sa nu aud. cum femeile au o "cutie cu chestii" , (nasturi ace de sig fermoare brizbriz-uri de posete clipsuri chestii...) asa si noi trebuie sa avem , o cutie cu arcuri... (si nu numai...) deci cauti in cutia magica, un arculet care sa intre fortat , dupa masurarea adancimii pana in surubul cu fanta din gaurica, si plus o bilutza (nu de muci) (de coroana de bicla ,fata) care nu apare in poze , bilutza, se baga fortat si se strange surubul de protectie peste bila si arculet care apasa pe nemernicia de surub cu fanta (pe invers) :D neaparat tre sa pui bilutza, ca sa nu se agatze arcul de surub sa se invarta la strangerea de finalizare. :D




gata. problem solved. vezi ca la montarea intinzatorului, trebuie strans surubul pe invers, adica putulica aia sa se traga inauntru , si cu o mana tii surubelnita in fanta , cu surubul fortat pe desfacut , adica neapasat pe patina, (arcul il va invarti spre strangere)(pe invers) cu o mana pozitionezi intinzatorul pe gaura din motor, si cu o alta (?) mana pui un surub de 6 din cele 2 cu inmbus , care tin ansamblul pe pozitie. cu o alta mana (sunt 4 pana acum?)( :D ) strangi imbusu'. nu dai drumu la surubelnita pana nu e strans complet toata ingineria. macar decat intr-un surub... apoi dupa ce (ti-)ai dat drumu' la surubel retragand suurbelnitza din gaurica , se va auzi un 'crac" slab. deci practic acum ai intins lantu'. dupa aia mai invarti cu surubelnita dreapta invers decat normal, ca sa fii sigur ca s-a dus la max surubul.
after dupa aia, vii cu arculetul tau smecher de Romania , si cu bilutza ta hoata de coroana de bicla, bagi arculetu' , bagi bilutza , si strangi incetinel ultimul surubel cu cheia de 8 fixa. vezi sa fie cheie ca a mea, originala Honda, nu prea se vede in poze , dar scrie Honda pe ea, pe cheie. :)
gata esti master of puppets . nu are cum ever sa mai sara de acolo . :)



asadar nu vreau sa fiu rautacios , dar este o "reparatie" pe care o poate face si o fata pe marginea soselei cu un sfic , fixa de 8 inbus de 6 . (evident pt bricolaj iti tre arculet si bilutza...)





wow.... asa ceva... dap. e fata :)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu