azi 7 aprilie 2014 . schimbat lantul de distribuite. chinuit ca naiba . muncit de la ora 12 la ora 19;30 . se desface si capacul cu culbutori/tacheti si se da afara. pe partea stanga unde e acel rotund mare de pe motor sunt 2 capacele. se scot amandoua. se scoate bujia , si se invarte cu o cheie tubulara din centrul volantei, pana sus pe ferestruica mica (cu inbus) ajunge la semn un alt semn cu un T . ca sa scoti lantul de distributie , trebuie sa demontezi tot ce e pe partea dreapta sub capac. la suprafata: pedala pornire / pedala frana/tevuta care urca sus cu ulei la tacheti (filtrul de ulei nu trebuie scos) se scurge cat se poate de mult din ulei , pe surubelul de 6 care se scoate afara. oricum o sa mai curga o garla de ulei, asa ca pune o cratita sub acel capac, pt ca atunci cand il vei trage, o sa curga o gramada de ulei. , axul de la pedala de pornire ramane pe motor. (cand se scoate capacul, atentie ca e o saiba la semeringul de la pedala de pornire, si o tevuta mica cu o garnitura rotunda care duce in pompa de ulei, se poate pierde foarte usor) se demonteaza cele 4 suruburi de la ambreiaj, se scot placile , arculetele (si tija lunga care vine de pe partea cealalta, atentie ca e o bucata detasabila in capat, in capat unde apasa pe rulmentul din capacul oalei de ambreiaj) . o sa vedeti apoi in oala din centru ca are o piulita care se desface al naibi de greu...foarte greu..o sa fie chinuiala la ea. (cu o daltita mica, se scoate pana la urma) ,se demonteaza pompa ulei ,rotita de pe ea se trage afara simplu, se scoate senzorul aprindere (daca are ace de pilitura de fier ,inflorita pe el se curata cu o carpa) , mai e o piulita destul de mare care tine a doua rotita care antreneaza pompa ulei cu o inelara bazata si cateva ciocane se desface relativ usor are si o saiba acolo (atentie la saiba, scrie pe ea care parte e afara). amandoua piulitele astea mari se desfac normal de la dreapta la stanga (sus) dar se desfac foarte foarte greu. cea de la ambreiaj e jale maxima. (o ora a durat sa o scot) MARE atentie !!! la reperul care se vede destul de slab pe axul canelat principal de la motor. (sub rotita care antreneaza pompa ulei) este o zgarietura mica , si un semn mic pe inelul cu protuberanta care trece prin dreptul senzorului (acesta e in spatele rotitei mici de actionare a pompei de ungere), accentueaza semnele cu o surubelnita in care bati un pic cu ciocanul ca sa se vada bine, la remontare (daca ai pus gresit inelul cu protuberanta pt senzorul de aprindere, ai imbulinat-o definitiv, pt ca o sa fie dereglat momentul cand ii da scanteie) inelul cu protuberanta , are in dreptul semnului o mica tesitura interioara, ca sa se vada mai usor unde e semnul , dar semnul de pe axul principal din motor ala nu prea se vede. se demonteaza pompa de ulei , are o mica tevuta cu 2 garnituri la capete, se desface cu atentie , ca risca sa se piarda garniturelele mici daca nu sunteti atenti. acum ar trebui sa vedeti lantul de distributie.
imi pare rau ca nu am facut ca de obicei poze , dar eram mega murdar pe maini , si numai de poze nu imi ardea mie...
lantul l-am cumparat de aici : http://www.dillypoint.ro/ sunt ok baietii, (ei pe site zic ca dureaza 2-3 zile sa vina piesa, eu am asteptat o saptama si ceva, dar nah , cel mai ieftin la ei am gasit lantul de distr. made in Japan - Morse , 240ron )