28 iulie 2007

esti un profesionist???

O intrebare care la prima vedere pare simpla .
Poti sa raspunzi cu da sau nu. depinde...depinde de circumstantele in care esti intrebat. Am primit un comentariu , acum cateva ore ,pe o poza de a mea . intrebarea suna asa : "esti fotograf profesionist? " .

Initial nu am scris nimic . Pt ca nu stiam nici eu raspunsul. Am stat si m am gandit cateva minute bune....este adevarat ca ma macinat intrebarea un pic.
Am inceput sa scriu pur si simplu ce gandeam , pt ca un raspuns nu gaseam .
Si acum stau si ma gandesc ....esti oare pilot profesionist daca faci un avion/planor/zmeu de hartie si acesta nu zboara pentru ca este facut gresit de tine? si totusi munca ta de zi cu zi este de pilot de incercari pe avioane de vanatoare...asta inseamna ca copilul tau de 10 ani este mai profesionist decat tine ,pt ca poate sustine in aer un zmeu/planor de hartie ?
Toata diferenta este ,cred, in scara la care se intampla lucrurile...tu ca pilot de incercare pe un avion de vanatoare ai in primul rand responsabilitatea pt viata pilotului care il va conduce.
Dar totusi copilul tau ti a demonstrat ca nu esti capabil sa tii in aer/construiesti un avion/zmeu de hartie.
Asta este numai un exemplu care imi vine acum in cap...dar mai sunt sute de exemple...
Apicultorii inca un exemplu...sunt ei profesionisti? (nu discutam de cei care vand miere cu zahar in piata,aici)
Sunt ei profesionisti ? sau poti spune "sunt apicultor semi-profesionist" ?

De fapt ce naiba inseamna sa fii "profesionist" ? Inseamna cumva ca asta este profesia ta ?
Tunzi intr-o frizerie...esti frizer profesionist (chiar daca ai fost intr o zi proasta si clientul tau tuns de tine arata ca naiba :D )

Oare ciobanii de la stana sunt "oieri profesionisti" ? sigur ca da ...asta este profesia lor.

PROFESIONISTUL in viziunea mea este acel om care face un lucru/chestie foarte bine.
Chiar daca este un pushti cu un aparat foto de doi lei , dar care a facut 20 de cadre care au aparut pe prima pagina a unui ziar.
(a se vedea filmul "ciudad de deus" in traducere "orasul lui Dumnezeu" )
copilul din acel film chiar se poate numi "profesionist"

sau "profesionistul" este acel om care face o treaba cu ochii inchisi si din placere si distractie?

nu stiu care este raspunsul. dar nici nu ma intereseaza. nici pe Charlie Chaplin nu l a interesat ca o sa rada generatii intregi de/la filmuletele lui. Cred ca scopul lui a fost sa se distreze. Pur si simplu a filmat .
Oare daca stia cat de cunoscuta o sa ajunga munca lui , mai iesea atat de bine?
A contat pentru el ca a filmat pe pelicula alb/negru ??
A contat pentru el ca nu avea sunet???
A contat pentru el ca HDTv si formatul 16:9 (plasma) nu aparuse?
A contat pentru el ca nu exista internetul si DVD-ul sa faca cat mai multe copii pe care sa le distribuie?
A contat ca nu a avut management-research si nu a stiut exact care era publicul "target" ?
A contat cumva faptul ca o bataie banala de altfel cu frisca nu mai are acelasi impact azi in zilele noastre?


Nu stiu.




cateva montaje de ale mele facute chiar din placere. www.youtube.com/minidv ;) :D :( ?) [wow] :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu