31 mai 2023

astazi se implinesc 6 ani de la teleportarea r@h@tului

 Azi, mai exact, azi s-a descoperit ca rahatul nu se mai teleporteaza, si s-a inceput operatiunea cur pansat. De fapt operatiunea in sine s-a inceput pe data de 3 iunie 2017, conform google photos backup. Azi pe 31 mai, s-a constatat doar extorsiunea unei tevi de scurgere intr-un degajament intr-o apa. Apoi, puteti uita. Evident ca nu am mai putut dormi nici noi cu nevestele, dar nici nu am mai putut sa ne c@c@m, pentru ca se infundase teava de teleportare.

O operatiune extrem de grea. In primul rand a trebuit sa ne luptam cu gandaci imensi, pentru ca le-am deranjat casa. Mai exact canalul. Zburau lighioanele de gandaci prin toti copacii, si eu urlam la vecini sa inchida geamurile, ca incepusera sa se urce pe copaci, si copacii se atingeau de bloc, fiind destul de inalti. Panica in kernel. Tzopaiam si striveam gandacii, mai ceva ca la tzontzoroiul calusarilor. 

Apoi am infrant. Dupe ce am infrant, ne-am apucat peste 2 zile, de munca. Adica am constatat extorsiunea tevii, si apoi ne-am dat seama ca e surpata teava veche de ciment a blocului.  A venit o "echipa" de smenari-tzevari, care au zis, "va rezolvam teleportarea rahatului". Va costa 3000 lei, fara tzevi. Bun. Am zis toti vecini... Era vorba de rahatul de la doua scari, in total 20 de apartamente. (plus pluviala, pe care nu o mai socotim, pt ca ce mai insemna o inundatie de la ploaie, pe langa atata rahat)

Si s-au apucat baietii de sapat, mai ceva ca niste gropari profi. Sapau, nene si nu mai ajungeau la tevile de ciment surpate. Pana la urma, victorie! Le-au gasit. Au curatat toate resturile de teava sparta, si au venit cu doua brand-new tevi de plastic. Le-au pozat pe niste caramizi, si hai sa le bage in canalul colector din strada.

Apoi a inceput adevarata distractie. Problem. Peretele canalului colector, nu ca era tare. Era extrem, extrem de tare. Era un ciment ceausist vanat. Au dat tzevarii cu tarnacopul, de nici macar mica julitura ce i-au facut. Nimic. Sareau scantei din tarnacop. Nici macar sa zici ca a sarit o pietricica, sau macar o mica gaurica, cat un varf de pix. Nimic. Erau astia termenati. Au zis, "gata stim. chemam pirotehnisti si il aruncam in aer." Punem o incarcatura mai mare, si asta e, nu are nimic daca se disloca un pic din parterul blocului, macar facem gaura in colector. Sa teleportam, stiti voi ce. Bine, hai sa recunosc sincer, eu am venit cu ideea aruncatului in aer. Le-am zis ca am antecedente cu hidrogen, bomba cu hidrogen, stiu, fac eu, imediat rezolvam. (long short story, ca sa nu mai citesti postarea din link ca e lunga, si te vad lenes, pe vremea lu' Ceausescu, cand eram in scoala generala, am gasit niste carti de fizica foarte vechi, in franceza, unde era explicata electroliza, chestii, hidrogen, si m-am apucat cu frati-miu, cand eram singuri acasa, sa facem electroliza in cada din baie. Cand am vrut sa verificam puritatea hidrogenului obtinut, o cantitate considerabila, s-a produs o mica explozie, adica mie si lu frati-miu, asa ni s-a parut, ca nu intelegeam de ce vecinii se alarmasera, doar pt ca le-a zburat tot praful si funinginea de pe aerisirile de la bai. Nah stiinta cere sacrificii. Asta e. Mare scandal ce a iesit ca ne omoara in bataie tata, daca mai facem asa ceva si aruncam blocul in aer. Pfff....Apoi am facut altele, mult mai rele. Microfoane de interceptare radio, montate in serie cu liniile telefonice fixe, cu o dioda in antiparalel, si numai cand se raspundea, si se schimba polaritatea pe linie, intra in emisie montajul "gandac" cu un BF214 cateva rezistente, conzi, o antenuta mica, si se putea asculta convorbirea pe un aparat radio normal, portabil cu baterii. (schema o gasisem in revista Tehnium, si am adaptat-o eu) Aia a fost o inventie cu adevarat epocala. Care a mers bine, si era mandria mea tehnica printre prietenii din cartier, pana cand cineva, a cautat pe televizor, nu stiu ce a cautat ca nu era decat un post, TVR, a cautat aiurea din rotita de acord, si ce sa vezi? a prins o conversatie telefonica pe televizor, cu mama. Apoi, a urmat dezastrul. 

 

 Alte trasnai grave, pe care nici nu stiu daca sa le povestesc, ca sigur intru in blec listul autoritatilor. (o sa le povestesc cand o sa le consider eu "prescrise") Si da, piticotule care esti nascut dupa 1989, nici macar nu aveam internet. De unde ne veneau asemenea trasnai in cap? Pai citeam cartz. Carti politiste, almanahe, alte carti politiste, brosuri, tot ce gaseam de citit, combinate cu imaginatie proprie, plus puterea brain-storming-ului intre copii din cartier, la care contribuia si faptul ca aveam mintile odihnite. 

Personal, si prin gasca pe care o frecventam, la acea vreme, cand vedeam militienii pe strada cu niste statii RTP imense, atarnate de umar intr-un toc de piele, toti ne doream extrem de mult, sa punem mana pe o asemenea statie, sa facem cumva sa facem rost. Evident ca la acea vreme, nu am avut de unde sa facem rost de asa ceva. 



M-au marcat atat de mult acele statii RTP de militie, incat mi-a ramas o pata pe creier, si am vrut sa am si eu statie de militian. Nu am avut. Atunci. (mi-am luat acu cativa ani un RTP, doar din nostalgie) A venit epoca Shendun, pe care l-am avut.  Apoi a trecut epoca GP300 prin politie, o statie pe care o puteam considera de "militian" dar nu prea mai era ce trebuia...la vremea cand am pus mana pe GP300. Drept urmare, am ridicat "stachia" si mai sus. Acum 4 ani, am reusit sa pun in functiune, autorizat de ANCOM, care a cam vociferat, ca asa si pe dincolo, "ce ne trebuie la radioamatori TETRA?" primul repetor din Romania, in standard TETRA.  Pana la urma incapatanat cum sunt, am reusit sa argumentez tehnic de ce ne dorim un asemenea sistem,  un sistem de telecomunicatii TETRA, destinat radioamatorilor. TETRA este un fel de Graal al telecomunicatiilor guvernamentale. Si de asemenea, un subiect tabu, printre cei care lucreaza "in sistem". Ce se vorbeste in tetra, ramane in tetra. (si in serverele de backup :))

Sa revenim la cacat. Pardon rahat. Ce trecere brusca de la tetra la rahat. :)

Deci am zis sa il aruncam in aer, (pe canalul colector) si nu au vrut nici vecinii, nici tzevarii. Bine ma. Hai ca tot eu va rezolv. Am un super rotopercutor, dar imi faceti parte la bani. (dupa ce au vazut ca fara rotopercutorul meu, si know-how ul meu, nu s-ar fi descurcat, din 3000 lei, una mie lei, a fost a mea.)  

A trebuit sa ma bag personal sa gauresc, pt ca astia nu prea se pricepeau cu rotopercutorul. Am dat gaura langa gaura, asa cum a facut Contele de Monte Cristo, cand a evadat (bine ala a evadat intr-un sac, ca si cum era mort, dar intentia povestii conteaza) Cea mai mare problema a mea era ca eram cu spiralul vidia la un centimetru de o magistrala de curent electric de 380V sau 400 cat naiba o fi, groasa ca pe mana, si cu o izolatie veche de cand lumea. Ma si gandeam, cine naiba stie daca nu se strapunge aiurea izolatia, si ma prajesc degeaba pe aici... De aia imi era cel mai frica. Ca trecea si o magistrala de alimentare cu gaze naturale, deja era pistol cu apa, ce ar mai fi insemnat sa o gaurim umpic si pe aia. La experienta mea in detonari... Cum zicea o producatoare din TVR, care am inteles ca si-a luat bataie cu o patura in cap, "-Nu e nimic amuzant in asta." (hahaha te stii cu musca pe caciula Cosmin B. "-Am intarziat un pic. hahaha. -Nu e nimic amuzant in asta.")  In sfarsit, am dat 1842 de gauri cu grija care se putea cand dai cu un rotopercutor intr-o groapa, intr-un loc foarte ingust... Iata ca nu am atins cablul magistral, nici conducta de gaze, si am reusit sa fac niste gauri in care sa intre tevile de rahat si pluviala, in canalul colector. 

Stiu, postarea asta este un remache, deoarece am mai povestit o data, (dar totusi nu o gasesc pe blog) atunci cand s-a intamplat, dar toti prietenii mei stiu ca sunt un povestitor fabulator mare, si imi place sa ma repet, pana intra in capul auditoriului, bine de tot, povestea. 

hai gata puteti uita poze.
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu