21 noiembrie 2020

utilitar pentru hard disk-uri mai mari de 2Tb

daca aveti un sistem care trebuie sa functioneze cu harduri mai mari de 2Tb, puteti folosi utilitarul de la Seagate. Win 7 nu stie peste 2Tb. (evident merge cu harduri Seagate) https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/beyond-2tb/ 


 

07 noiembrie 2020

utilitar pentru doua monitoare din tableta

 scurt si pe repede:

am o tableta, la care nu ii mai functioneaza display-ul capacitiv. adica simplu si pe romaneste, apasai degeaba pe ecran ca facea diverse tarantele, fugea cursorul aiurea, apasa comenzi de capul ei, intr-un cuvant, functiona prost.

06 noiembrie 2020

descriere si functionare link si repetoare tetra

deci dragii mei. haidetz sa incerc sa fac pe repede un manual de utilizare a link-ului cu tetra si
cum functioneaza toata tarasenia, repetor tetra, link tetra, link analogic-tetra.

 Ii rog pe radioamatorii care detin statii radio tetra, sa citeasca cu foarte mare atentie, pt ca nu o sa mai explic nimanui separat, cum functioneaza sistemul. Am pierdut o gramada de ore scriind acest "manual". Cei care stiu exact cum sta treaba, pot sari peste capitolele pe care le cunosc.

 acest manual de utilizare se adreseaza radioamatorilor autorizati de ANCOM, cu indicativ valid. Folosirea standardului de emisie/receptie in mod digital TETRA de catre radioamatori, se face conform regulamentului in mod CLEAR, adica transmisie necriptata , dar encodata (incapsulata) in standard TETRA. Trebuie sa faceti diferenta intre encriptare si encodare.

01 noiembrie 2020

filmulete amuzante puse afleaghhh!

 dupa scrie si in titlu, pun niste filmulete amuzante, asa AFLEAGHHH! 

daca va plac, datz linku' mai departe. din mana in mana, pana in fund la taxatoare. :)



21 octombrie 2020

mesaje SDS si setari TETRA SVXLINK

LINK SVX -2  2263316 EDIT actualizare: 9999 (LINK VER.2-GPS-APRS/schimbare TG)
CATRE ACEST ID 9999 2263316 VOR FI RUTATE PORTABILELE PT AFISAREA POZITIEI GPS PE APRS.FI  MESAJELE SDS PENTRU SCHIMBARE TG SAU PARROT CHECK, ORI RAPORT DE VREME, VOR FI TRIMISE CA STATUS CATRE “PRIVATE NUMBER” LA ID-UL 9999 2263316 (NU TRIMITETI PE “GRUP” MESAJE SDS, PT CA VOR FI PRIMITE DE TOATE STATIILE DESCHISE IN ACEL MOMENT. SE VA SELECTA DIN AGENDA MEMORATA IN PORTABILA/MOBILA PROPRIE , LINK-SVX - 9999 2263316

30 septembrie 2020

Experienta cu CFR

 Deci experienta cu CFR-ul: am avut de mers pana la Suceava. Am ales vagon de dormit cu 2 paturi. Aveau si cu 4 si cu 6. Cumva ei considera cuseta cu 2 paturi, clasa 1. Bun. Ca si orar si mers, a fost super ok, si s-a incadrat la minut. Au fost portiuni pe unde cred  ca a prins si 100-130Km/h. Trenul avea in compunere 6 vagoane, din care 2 de dormit, izolate de restul vagoanelor, adica nu se putea flenduri nimeni de aiurea. Plus ca usile erau inchise si nu se putea coborî sau urca, fara sa deschida supraveghetorul usa cu cheia. Fiecare vagon de dormit avea supraveghetorul lui, care avea un scaun pe coridor, (ca un jilț boieresc de piele) si era geana pe cusete. Vagonul avea confortul din anul fabricatiei, adica 1968. 😆 Ziceai ca sunt la tataia la tara. Mobilier greoi, negricios si imbatranit. Becuri chioare peste tot. Pe culoar, trebuia sa calculam care merge primul, pt ca era extrem de ingust. Cred ca vagoanele erau de prod germana, pt ca peste tot erau tăblițe in germana. Ca design se aseamana cu acele tramvaie (vechi, primite gratis de la nemti) care au circulat la un moment dat prin Bucuresti. Mi-a placut ca din "partea casei" erau in cutia cu oglinda din compartiment, 2 sticle de apa plata si doua seturi de igiena sigilate. Periuta de dinti, pasta de dinti , sapun si prosop de unica folosință. Pt curent la priza, a trebuit  sa ridice niste sigurante manuale de la invertor care sarisera, nu se stie de ce. Wc-ul decent curat, si chiar cu cadita de dus functionala. Avea si sapun lichid, chiar de calitate, si hartie prosop si igienica. Caldura in vagoane ca la balamuc! I-am zis lu' nea Sărbătoare sa o lase mai usor ca ne prajeste. Si mi-a zis ca deja o lasase, ca si lui i s-a parut cam prea tare. Atata doar ca aspectul "retro" al vagonului era cam prea mult. De fumat nu mai zic, ca se stie... 😉 Ma gândeam că suntem in anul 2020, cand in alte tari se circula cu 200-300Km/h, si trenurile sunt de generatie ultramoderna, cu senzori peste tot iar la noi, la Pașcani, un nene care probabil răspunde de siguranța circulației, verifica temperatura rulmenților de la roti, cu mana... Iti dai seama ce mănă-termometru avea ala? 🤣 In sfarsit... Bine ca am ajuns cu bine. Si mai jos, poze.

06 august 2020

despre radiatii radio si campuri magnetice

Am primit pe mail, zilele trecute, de la un fost coleg din TVR, un link catre un articol foarte interesant, despre radiatiile radio.
Din start, vreau sa va zic, celor care nu ma cunosc, ca nu sunt deloc genul ala de om cu "folia de aluminiu" pe cap. Cei care ma cunosc, stiu ca sunt chiar radioamator, (am indicativ radio atribuit de ANCOM, in urma unui examen) si ma ocup cu antene cabluri fire, emitatoare, si alte chestii electronice, sau care radiaza RF ori campuri magnetice. (radioamator, nu inseamna ca am post de radio pirat si emit manele)

19 iulie 2020

Revizie repetor TETRA

Lucram la repetorul TETRA, si avem un companion de concurs, insetat... 😊 De fapt dupa cum zicea si Dragos S., este sistemul de comunicare de backup alternati  Am mai pus un acumulator de backup donat de Bogdan Forcos YO8SHQ (tot el a donat si hardul SSD din laptopul care monitorizeaza repetorul si inregistreaza traficul radio de pe el) Mai am cateva chestii de bricolat pe la el, dar alta data.  



12 iulie 2020

reparatie boxa sistem Creative Inspire P580

Aveam de mai demult o boxa, doar basul cu partea electronica, Creative Inspire P580.
Nu aveam la ea, partea de control pe fir, care de fapt era "telecomanda" boxei. Satelitii de asemenea nu ii aveam, dar aveam in plan sa o fac un fel de "all in one" cu 2 difuzoare de medii-inalte, in aceeasi cutie de bass, cu toata electronica.